نرخ رشد اقتصادی همدان 7.5 درصد پیش‌بینی شده است


نرخ رشد اقتصادی همدان 7.5 درصد پیش‌بینی شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از تاسیس و راه اندازی صندوق پیشرفت و عدالت این استان در سال جاری خبر داد و گفت: نرخ رشد اقتصادی امسال استان 7.5 درصد و تعهد اشتغال، 23 هزار و 500 نفر پیش بینی شده است.

ظاهر پور مجاهد در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان اسدآباد اظهار کرد: این صندوق در سال جاری در تمام استان ها راه اندازی و تشکیل خواهد شد که سهم تسهیلات هر استان افزون بر چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح، صندوق کارآفرینی امید به صندوق پیشرفت و عدالت نامگذاری شده است، افزود: طراحی، برنامه‌ریزی و استفاده از منابع این صندوق در اختیار حوزه برنامه‌ریزی استان‌ها و زیر نظر حوزه شورای برنامه‌ریزی استان‌ها بوده و با این روند راه رسیدن به عدالت بهتر محقق می‌شود.

پور مجاهد در ادامه با اشاره به اینکه نرخ رشد اقتصادی امسال استان همدان باید ۷.۵ درصد شود و تعهد اشتغال امسال استان همدان ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر پیش بینی شده، اظهار کرد: اسدآباد هم باید طبق برنامه حرکت کرده و با توجه به سهمیه اشتغال ۱۴۰۷ نفری سال گذشته اسدآباد میزان اشتغال امسال این شهرستان به نسبت سال گذشته ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برای تحقق سهمیه اشتغال استان و شهرستان‌ها باید پروژه و طرح‌هایی را که در حال انجام هستند شناسایی، رصد و نظارت و محدودیت و مشکلات این طرح‌ها را با کمک مدیران و دستگاه‌های ذی ربط مرتفع کرده و با تکمیل این طرح‌ها نسبت به تحقق سهمیه اشتغال استان تلاش کنیم‌.

وی با بیان اینکه طرح‌های بزرگی در شهرستان اسدآباد آغاز شده و طرح‌های اثر گذاری در این شهرستان تا پایان سال افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید، تصریح کرد: درشهرستان اسدآباد جرقه‌های خوبی در حوزه دانش بنیان زده شده و پارک علم و فناوری استان و بنیاد نخبگان استان پیگیر این امر هستند و در صورتی که شهرستان اسدآباد دارای مرکز رشد است باید نسبت به تقویت آن با توجه به شعار سال اقدام شود و اگر فاقد این مرکز باشد راه اندازی آن برای شهرستان ضرورت خواهد داشت.

پور مجاهد با تاکید بر تعامل شهرستان اسدآباد با بنیاد نخبگان استان همدان یاد آور شد: شهرستان اسدآباد قطب توسعه کشاورزی بوده و با توجه به همین امر توسعه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی شهرستان ضرورت خواهد داشت.

وی ادامه داد: مطالعه‌ای در رابطه با روستاهای استان همدان بویژه روستاهای گردشگری استان انجام گرفته که در حوزه گردشگری و مباحث گردشگری شهرستان اسدآباد نیز می‌تواند کارهای فناورانه بسیار خوبی اتفاق بیفتد.

پورمجاهد اضافه کرد:هر یک از طرح های دانش بنیان سطح استان برای استفاده از تسهیلات می توانند به تناسب طرح خود از محل صندوق پژوهش شرکت دانش بنیان فناوری استان و صندوق شکوفایی و نوآوری تسهیلات دریافت کنند.

در ادامه هر یک از واحدهای تولیدی حاضر در جلسه مشکلات واحدهای تولیدی خود را بیان و در این جلسه به مشکلات واحدها رسیدگی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلاوت ترتیل صفحه 288 قرآن باصدای منشاوی+صوت و متن آیات