بازدید کارشناسان بهداشت محیط علوم پزشکی شاهرود از 249 آموزشگاه حضوری


بازدید کارشناسان بهداشت محیط علوم پزشکی شاهرود از 249 آموزشگاه حضوری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از بازدید میدانی از 249 آموزشگاه و مدرسه در مناطق تحت‌پوشش این دانشگاه خبر داد.

دکتر آرش صیدآبادی بااعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به حضوری شدن کلاس‌های مدارس از ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱، به منظور حصول اطمینان از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اقدامی جهادی، تیم های نظارتی متشکل از کارشناسان بهداشت محیط ستادی و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و بهورزان خانه های بهداشت، از بیش از ۲۴۹ آموزشگاه و مدرسه سطح شهرها و روستاهای تحت پوشش بازدید شد.

وی با بیان اینکه از 168 آموزشگاه شهری و 81 آموزشگاه روستایی بازدید شده ادامه داد: در این بازدیدها مطابق دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی مدارس، میزان واکسیناسیون کووید۱۹، وضعیت تهویه، وجود مواد ضدعفونی، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، مدیریت و برنامه ریزی در پیشگیری از تجمعات، آموزش راه‌های پیشگیری از کرونا، ضدعفونی و گندزدایی، پایش سلامت دانش آموزان و ارسال لیست دانش آموزان و کارکنان در معرض خطر موارد مشکوک مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از تاکید ویژه کارشناسان بهداشتی بر اهمیت نظارت و اجرای دستورالعمل بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: خوشبختانه در این مدت، مدیران و مربیان آموزشگاه های سطح شهر و روستاها همکاری خوبی با همکاران ما داشته‌اند.

وی ضمن تقدیر از همراهی و همکاری مسوولان با دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: در حال حاضر وضعیت فعلی مدارس در دو شهرستان شاهرود و میامی قابل قبول است.

وی اضافه کرد: به خانواده ها، اولیای و دانش آموزان اطمینان می دهیم که با توکل به خداوند متعال و همراهی و همکاری متقابل، زمینه مناسب جهت حضور دانش آموزان در مدارس فراهم است.

دکتر صیدآبادی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده، ابراز امیدواری کرد با تداوم برنامه‌های موجود ، سلامت دانش‌آموزان به بهترین شکل تامین شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان