وضعیت کرونایی شهر قزوین نارنجی است


وضعیت کرونایی شهر قزوین نارنجی است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: باتوجه‌به میزان بستری‌های کرونایی در استان به نظر می‌رسد که میزان ابتلا به کرونا در استان رو به افزایش است؛ در حال حاضر وضعیت شهرستان قزوین و آبیک از لحاظ کرونا نارنجی و شهرستان‌های البرز، آوج، تاکستان و بوئین زهرا زرد است.

جلال رحمانی در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۲۸ فروردین‌ در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: باتوجه‌به میزان بستری‌های کرونایی در استان به نظر می‌رسد که کرونا در استان رو به افزایش است، در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ مورد بستری جدید به مجموع بستری‌های استان اضافه شده و تعداد مراجعان به مراکز درمانی نیز افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: برای سومین روز متوالی در استان قزوین هیچ فوتی بر اثر کرونا نداریم و شاهد کاهش تعداد بیماران متصل به دستگاه کمک تنفسی هستیم، مجموع فوتی‌های فروردین‌ماه سال جاری نیز تاکنون ۲۱ نفر است که اغلب آن‌ها بالای ۶۰ سال سن داشتند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت شهرستان قزوین و آبیک از لحاظ کرونا نارنجی و شهرستان‌های البرز، آوج، تاکستان و بوئین زهرا زرد است، در هفته اخیر الموت شرقی بخش مرکزی شهرستان قزوین بیشترین آمار ابتلا به کرونا را داشته، شهرک عارف در شهر قزوین نیز بیشترین آمار ابتلا را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه با اشاره به واکسیناسیون کرونا در استان قزوین، بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۴۰۷ دز واکسن کرونا در استان تزریق شده است، استقبال از تزریق دز سوم واکسن در استان کاهش پیدا کرده به‌طوری‌که روز گذشته صرفاً ۷۵۰ دز واکسن تزریق شده است.

رحمانی تأکید کرد: باید همت جمعی ایجاد شود تا بتوانیم واکسیناسیون را به‌صورت کامل انجام دهیم، در این میان ادارات برای تکمیل واکسیناسیون کارمندان خود و آموزش‌وپرورش برای واکسیناسیون دانش‌آموزان باید تلاش کنند، همچنین انتظار داریم اصناف و دانشجویان همکاری بیشتری در بحث تکمیل واکسیناسیون داشته باشند.

وی تصریح کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح استان با کاهش قابل‌توجهی روبه‌رو شده است، به‌منظور فرهنگ‌سازی در این زمینه نیاز داریم که رسانه‌ها به کمک ما بیایند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: باتوجه‌به شیوع بیماری سرخک در کشور، در استان قزوین نیز یک مورد ابتلا به سرخک، در یکی از روستاهای شهرستان آوج گزارش شده بود که بیمار با رعایت شرایط قرنطینه، بهبود پیدا کرد، باتوجه‌به حضور اتباع افغان در استان و به‌منظور جلوگیری از شیوع سرخک باید کلیه اتباع ۱۲ ماهه تا ۳۰ سال در سطح استان شناسایی و واکسن سرخک دریافت کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کفش نوزادی دخترانه و پسرانه با طرح های جدید و خاص