تامین جهیزیه و ازدواج آسان در چهارمحال و بختیاری باید سامان داده شود


تامین جهیزیه و ازدواج آسان در چهارمحال و بختیاری باید سامان داده شود

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: لازم است موضوع تامین جهیزیه و ازدواج آسان در چهارمحال و بختیاری سامان داده شود که در این راستا مقرر است قرارگاه امام حسن(ع) 150 هزار جهیزیه تامین کند که این استان نیز دارای سهم مشخص از این میزان جهیزیه است.

سردار سید ضیاءالدین حزنی ۲۸ فروردین‌ماه در آیین اختتامیه احداث ۲۸۳ واحد مسکونی مددجویی و ۱۲۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: امروزه سپاه پاسداران در تمامی حوزه‌ها مانند نیروی زمینی، نیروی دریایی، هوافضا، قدس و... در هر منطقه‌ای که حضور پیدا می‌کند، علاوه‌ بر انجام مسئولیت‌ها و وظایف خود باید در راستای محرومیت‌زدایی نیز تلاش کند، سپاه‌های استانی نیز در استان‌ها، مسئولیت این امر را برعهده دارند.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه افزود: در چهارمحال و بختیاری ۱۸۸۶ پروژه عمرانی اعم از ساخت مساجد، گلزار شهدا، محورهای مواصلاتی، مدارس، مسکن و یا اقدامات جهت آبرسانی شرب و کشاورزی و.... توسط تمامی رده‌های سپاه پاسداران با فرماندهی سپاه قمربنی هاشم انجام شده است، همچنین تا به امروز ۴۶ هزار و ۸۶۰ پروژه غیرعمرانی مانند تامین جهیزیه و سایر کمک‌های مومنانه در این استان صورت گرفته که تمامی این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۳۸۸ میلیارد و ۹۹۳ میلیون تومان را به خود اختصاص داده‌اند و تمامی این اقدامات نیازمند تشکر ویژه از تمامی افرادی است که در استان در انجام این اقدامات سهیم هستند.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات ارزشمند سپاه پاسداران و سپاه قمربنی هاشم(ع) توزیع کمک‌های مومنانه‌ در ایام همه‌گیری بیماری کرونا است.

حزنی عنوان کرد: یکی از طرح‌هایی که مقرر بود توسط قرارگاه مرکزی سپاه و با همکاری کمیته امداد انجام شود، ساخت ۱۰ هزار و ۶۰۳ واحد مسکن مددجویی بود که در ابتدا با عنوان طرح شهید شوشتری و در ۶ استان برنامه‌ریزی شد، اما بعد تحت عنوان شهید کاظمی و در ۱۴ استان برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا رسید که در این طرح ۲۸۳ واحد مسکن مددجویی سهم چهارمحال و بختیاری بود و امروز به بهره‌برداری رسید.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه اضافه کرد: متاسفانه برخی اشکالات موجب تاخیر در اجرای این طرح شد اولین مورد این موضوع بود که باید واحدهای مسکونی در ۳۵۰۰ روستای صعب‌العبور احداث می‌شد، همچنین در این مدت سه سیل در کشور رخ داد و در چنین مواقعی سپاه پاسداران جزو اولین نهادهایی است که به کمک مردم می‌شتابد و همچنین از آخرین نهادهایی است که از صحنه خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: همه‌گیری بیماری کرونا و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در حوزه ساخت و ساز نیز از دیگر مشکلاتی بود که در مسیر ساخت واحدهای مسکونی مددجویی ذکر شده ایجاد شد، همچنین مقرر بود بخشی از این پروژه‌ها به وسیله فروش املاکی که توسط کمیته امداد در اختیار سپاه پاسداران قرار می‌گرفت، تامین شود، اما امکان فروش این املاک وجود نداشت، بنابراین تمامی این عوامل تاخیری در این مسیر به همراه داشت، اما در نهایت خوشبختانه این پروژه به بهره‌برداری رسید.

حزنی یادآور شد: لازم است موضوع تامین جهیزیه و ازدواج آسان نیز در چهارمحال و بختیاری سامان داده شود که در این راستا مقرر است قرارگاه امام حسن(ع) ۱۵۰ هزار جهیزیه تامین کند که این استان نیز دارای سهم مشخص از این میزان جهیزیه است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه بیان کرد: مسئولان باید در جمهوری اسلامی ایران توجه داشته باشند که مردم از اهمیت بالایی برخوردار هستند، زیرا مسئولان تغییر می‌کنند، اما مردم همواره وجود دارند بنابراین اگر مسئولان با مردم همراه باشند خدا با آن‌ها خواهد بود، همان‌گونه که در دفاع مقدس نیز به دلیل همراهی مسئولان و مردم پیروزی به دست آمد، مسئولان زمانی شایسته هستند که مردم از آن‌ها رضایت داشته باشند و باید تلاش شود رضایت مردم کشور در تمامی سطوح جلب شود که این موضوع نیز تنها با کار عملی امکان‌پذیر است.

وی افزود: همکاری سپاه پاسداران و کمیته امداد تاثیرات مثبت بسیاری در پی داشته و همچنین همکاری سپاه پاسداران و بهزیستی، آموزش و پرورش، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و... بسیار ارزشمند است.

حزنی خاطرنشان کرد: قرارگاه امام حسن(ع) اعتباراتی در حوزه آب در اختیار دارد که امیدواریم شاهد اقدامات خوبی در این زمینه نیز باشیم، همچنین در خصوص اشتغالزایی، مسکن مددجویی، تامین جهیزیه و موضوعات عشایری نیز در نظر گرفته شده است که می‌تواند موجب رخداد کارهای بزرگ در این حوزه‌ها شود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین