طرح های نیمه تمام کیش تا پایان سال جاری تعیین تکلیف می شود


طرح های نیمه تمام کیش تا پایان سال جاری تعیین تکلیف می شود

کیش - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: طرح های نیمه تمام عمرانی این جزیره به منظور ارتقای سطح خدمات و زیرساخت ها تا پایان سال جاری تعیین تکلیف می شود.

به گزارش ایرنا، مهدی کشاورز شنبه شب در دیدار با رسانه های جزیره کیش با بیان اینکه هم اکنون برنامه های کاری این سازمان در سه بازه زمانی کوتاه، میان و بلند مدت برنامه ریزی شده و یا در حال برنامه ریزی است اظهار داشت: در برنامه کوتاه مدت که حدود ۶ ماه است به دنبال حفظ شرایط موجود هستیم.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف برخی پرونده ها با سرمایه گذاران و در نهایت دستگاه قضایی از دیگر اولویت ها در این بازه است که به زودی برخی پرونده های مورد اختلاف ۱۵ ساله به نتیجه می رسد اضافه کرد: تشکیل شوراهای مشورتی جوامع صنفی به منظور ارایه راهکار از سوی آنان و پیگیری و رسیدگی از سوی سازمان دیگر اولویت های کوتاه مدت است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در برنامه بلند مدت که حدود یک تا ۲ سال به طول می انجامد از هم اکنون در راستای تقویت گردشگری و تحقق توازن توسعه در حوزه های مختلف از جمله توریسم اموزشی، سلامت و ورزش برنامه ریزی می شود.

که تکمیل طرح های عمرانی و توسعه ای نیمه تمام در اختیار سازمان، تعیین تکلیف طرح های سرمایه گذاران با صاحبان طرح، برنامه ریزی و اقدام برای ارتقای زیرساخت از جمله آنها است.

کشاورز با بیان اینکه در سال های گذشته بخش مسکونی جزیره حدود ۶۰ درصد رشد داشته یادآور شد: اما هرکدام از بخش های تجاری و خدماتی حدود ۱۵ درصد رشد یافته که ایجاد توازن در این بخش ها نیاز اساسی جزیره برای رسیدن به یک نقطه ایده آل است که تحقق آن در برنامه های مختلف دنبال می شود.

وی افزود: در بخش برنامه های بلند مدت نیز راه انداری بورس بین الملل و بانک آفشور با همکاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری از مهمترین اهداف در این بخش است.

کشاورز در خصوص اهمیت ارتقای زیرساخت های جزیره کیش در حوزه آب، برق و فاضلاب اظهار داشت: واگذاری تولید و توزیع شرکت آب و برق به بخش خصوصی در سال ۱۳۸۹ یکی از بزرگترین اشتباهات مدیریت این جزیره بوده و این باعث شده در این بخش طی ۱۰ سال گذشته توسعه ای انجام نپذیرد.

وی افزود: هم اکنون در بخش فاضلاب نیز طی چند سال گذشته توسعه ای در آن صورت نگرفته و لازم است در هر سه بخش با برنامه ریزی مناسب روند توسعه آنها را با بخش خصوصی بکار بگیریم.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعجب مردم در فضای مجازی از مدل گوشی بهرام رادان