کوکو نخود فرنگی یک سحری مقوی + فیلم


کوکو نخود فرنگی یک سحری مقوی + فیلم

رکنا : کوکو نخود فرنگی از غذاهای خوشمزه است.

طرز تهیه کوکو نخود فرنگی را در این فیلم ببینید.

به گزارش رکنا، یک کارشناس آشپزی، در برنامه‌ای تلویزیونی روش تهیه کوکو نخود فرنگی را آموزش داد.

برنامه تلویزیونی به خانه برمی‌گردیم، از یک کارشناس آشپزی برای آموزش روش پخت کوکو نخود فرنگی دعوت کرد. شما عزیزان روزه دار می توانید این کوکو را در ماه رمضان به عنوان سحری یا افطار میل کنید.

برای تهیه این غذای خوش طعم احتیاج داریم به:

گوشت چرخ کرده 400 گرم، روغن مایع به میزان لازم، ادویه به دلخواه، پیاز داغ 1/4 پیمانه، تخم مرغ 4 عدد، زعفران ساییده 1 قاشق سوپ خوری، بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری، نخود فرنگی 400 گرم، هویج 3 عدد، کلم سفید به میزان لازم

در ادامه، آموزش مرحله به مرحله کوکو نخود فرنگی را مشاهده می‌کنید. گفتنی است علاوه بر فیلم ، ما مواد لازم و طرز تهیه این کوکوی خوشمزه را به شکل دیگر در ادامه آورده ایم.

کوکوی نخود فرنگی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و نوین ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی با ما همراه باشید.

مواد لازم کوکوی نخود فرنگی برای 4 نفر

نخود فرنگی ۳۰۰ گرم

سیب زمینی ۴ عدد متوسط

پیاز ۱ عدد درشت

سیر ۳ حبه

تخم مرغ ۳ عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت کوکوی نخود فرنگی

مرحله اول

برای تهیه کوکوی نخود فرنگی خوشمزه ابتدا نخود فرنگی را به همراه ۲ پیمانه آب و ۱ قاشق چایخوری نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا نخود فرنگی ها به طور کامل بپزند.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سیر و پیاز را نیز با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی شان به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پس از اینکه نخود فرنگی به طور کامل پخت آنرا آبکشی می کنیم و به کاسه مواد می افزاییم. پس از اینکه نخود فرنگی به طور کامل خنک شد تخم مرغ را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا ماسه کوکو را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شود و مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل تابه می ریزیم و صبر می کنیم تا روغن داغ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه کوکو را در تابه می ریزیم و با پشت قاشق آن را صاف می کنیم، سپس صبر می کنیم تا یک سمت کوکو سرخ شود. در ادامه کوکو را بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. در پایان کوکو را به همراه نان سرو می کنیم.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حجم ویدیو: 29.76M | مدت زمان ویدیو: 00:12:18

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع کوکو و کتلت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم