10 خانه مسافر غیر مجاز امسال در شهر کرمانشاه پلمب شد


10 خانه مسافر غیر مجاز امسال در شهر کرمانشاه پلمب شد

کرمانشاه - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کرمانشاه، با بیان اینکه 54 خانه مسافر غیرمجاز در شهر کرمانشاه شناسایی و به اداره اماکن و مراجع قضایی معرفی شده است، گفت: تاکنون از این تعداد 10 خانه مسافر پلمب شده تا مجوزهای لازم از اداره میراث فرهنگی و گردشگری کسب کنند.

«حسین خانی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: فقط ۱۶ خانه مسافر در سطح شهر کرمانشاه مجوز فعالیت دارند و بقیه غیرمجاز هستند.

وی گفت: خانه مسافرها نیز مانند هتل ها و مسافرخانه باید در چارچوب قانون یکسری الزامات نظاراتی مانند داشتن اطلاعات و مشخصات ثبتی، مدارک و سوابق ، آدرس، سامانه ثبت اطلاعات و هویت مسافران، دوربین مداربسته را رعایت کنند، به همین دلیل برای کسب مجوز باید به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مراجعه نمایند.

خانی بیان داشت: طرح و ایده خانه مسافرها ظرفیت خیلی خوبی برای اسکان و اقامت مسافران به ویژه خانواده ها در سطح شهر کرمانشاه فراهم می کند، که باید در چارچوب قانون از آنها حمایت کنیم.

وی بر ساماندهی و نظارت بر عملکرد خانه مسافرها تاکید کرد و گفت: خانه مسافرها باید الزامات نظاراتی مانند نصب دروبین مدار بسته، داشتن سامانه ثبت اطلاعات و هویت مسافران برای رصد و نظارت رعایت کنند تا خدای نکرده برای کسی مشکل پیش نیاید.

خانی همچنین گفت: خانه مسافرها باید یکسری الزامات برای پذیرش و پذیرایی مسافران مانند مسائل بهداشت، داشتن نرخ نامه و قیمت برای اسکان افراد را نیز باید رعایت کنند.

شهر کرمانشاه روزانه ظرفیت اسکان ۲ هزار و ۵۰۰ مسافر را دارد

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کرمانشاه در بخش دیگر از صبحت های خود، با بیان اینکه در عید نوروز امسال برای اقامت مسافران نوروزی در سطح شهر کرمانشاه از ۲۷ مدرسه آموزش و پرورش کمک گرفتیم، گفت: شهر کرمانشاه از مجموع ۹ هتل و هتل آپارتمان ، ۱۶ مهمان پذیر، ۱۶ خانه مسافر، سه اقامتگاه ها سنتی( خانه های بازسازی شده قدیمی جهت پذیرایی و اقامت مسافران) و سه رستوران سنتی؛ ظرفیت اسکان ۲ هزار و ۵۰۰ مسافر در روز را دارد.

خانی درادامه گفت: شهرستان کرمانشاه ۵۵ درصد جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه را در خود جای داده است و ظرفیت و پتانسیل بسیار بالای برای پذیرش مسافر و گردشگر دارد به همین خاطر حمایت از خانه مسافرها در چارچوب قانون مورد تایید اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

شهرستان کرمانشاه با پنج بخش، مرکزی، کوزران، سرفیروزآباد، ماهیدشت، بیلوار بیش از نصفی از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر