حجم آب ذخیره شده در سد تهم 44 درصد کاهش یافت


حجم آب ذخیره شده در سد تهم 44 درصد کاهش یافت

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: حجم آب موجود در سد تهم امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 44 درصدی کاهش یافته است و این وضعیت گویای بحران آب در حوزه این سد است.

اسماعیل افشاری روز پنجشنبه در جلسه کمیته مدیریت بحران شرکت آب منطقه ای زنجان افزود: منابع آب سد تهم برای تامین آب آشامیدنی شهری زنجان، محیط زیست و بخش کشاورزی منطقه مورد استفاده قرار می گیرد که باید نسبت به ورودی و خروجی آب این سد توجه جدی صورت گیرد و برای سال جاری تمهیدات لازم پیش بینی شود.

وی وضعیت موجود سد تهم را به لحاظ آورد رودخانه وخیم توصیف کرد و اظهارداشت: از ابتدای امسال تا کنون آب ورودی به سد تهم ۸۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

افشاری با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در خصوص بالا آمدگی آب سطحی در برخی از مناطق جنوب شهرزنجان یادآورشد: ۲۵ درصد شهر زنجان درگیر مشکل بالا آمدن آب‌های سطحی است و احداث کانال‌های انتقال رواناب و اصلاح شبکه آن، حفرچاه، احداث زهکشی و اصلاح شبکه توزیع از راهکارهای رفع این معضل است.

غلامرضا رهروی، مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب این شرکت نیز در خصوص بالا آمدگی آب زیرسطحی در برخی نقاط جنوب شهر زنجان گفت: مطالعات اولیه در خصوص چگونگی مهار آب از طریق ترمیم و بازسازی قنوات، زهکشی آب و انتقال آن به مکانهایی که به این آب نیاز دارند و همچنین ژئوتکنیک آن نیز صورت گرفته که پس از جمع بندی به مراجع مربوطه ارائه خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص و خوانندگی صحرا اسداللهی ! / یکی جلوی خانم بازیگر رو بگیره !