اعلام فعالیت های «قرارگاه ملی تلاوت» در ماه رمضان


اعلام فعالیت های «قرارگاه ملی تلاوت» در ماه رمضان

حجت الاسلا شفیعی پور از اعلام فعالیت های قرارگاه ملی تلاوت در ماه رمضان خبر داد و گفت: این برنامه ها در گلزار شهدا و منازل شهدا و همچنین بوستانها و پارکها، اقدام به برنامه ریزی و اجرای این موارد نموده است.

حجت الاسلام «محمدرضا شفیعی پور» در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در خصوص قرارگاه ملی تلاوت در ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن و وحی نزول کلام الله است و این ماه فرصت بسیار مغتنم و خوبی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و همچنین عمق بخشی به انس با معارف قرآن و آموزه های نجات بخش الهی می باشد.

مدیر کل امور استان های سازمان دارالقرآن تصریح کرد: در حدیث شریفی از امام رضا (ع) نقل شده است که فرمودند: خواندن یک آیه در ماه مبارک رمضان، ثواب تلاوت یک جزء قرآن کریم را دارد لذا به دلیل توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه کرسی ها و محافل قرآنی با محوریت قرائت قرآن کریم و ترویج فرهنگ تلاوت و استماع کلام الهی، در این ماه مبارک این فرصت صورت گرفته است که جلسات هماهنگی با حضور مسئولین نهادهای اجرایی، مردمی و قرآنی در سراسر کشور تشکیل گردد.بر همین اساس مقرر شد قرارگاه ملی تلاوت در ماه مبارک رمضان برگزار شود.

وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت قاریان، حافظان و مرتلین قرآن کریم، قرارگاه ملی تلاوت با چهار عنوان برنامه های خود را انجام می دهد افزود: این قرارگاه در بخش هایی مانند مراسم جزءخوانی قرآن کریم، محافل انس با قرآن کریم، کرسی های تلاوت قرآن کریم و همچنین محافل قرآنی سیار محله محور فعالیت های خود را آغاز کرده است که این برنامه ها در کنار گلزار شهدا و منازل شهدا، بوستان ها و پارک ها اقدام به برنامه ریزی و اجرا نموده است.

حجت الاسلام شفیعی در ادامه افزود: خوشبختانه در استان ها هم جلسات هماهنگی با مسئولان نهادهای اجرایی، مردمی و قرآنی شکل گرفته و برنامه ریزی های منسجمی صورت گرفته است.

مدیر کل امور استان های سازمان دارالقرآن بیان کرد: قاریان، مرتحلین، حافظان، مجریان، گروه های تواشیح و غیره در بخش های جزءخوانی، محافل اصلی، شبی با قرآن و محافل قرآنی سیار محله محور اقدامات گسترده و خوبی را در سطح کشور انجام دادند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال نسبت به سال گذشته از لحاظ بحران کرونا شرایط بهتری داریم لذا ستاد ملی کرونا ممنوعیتی برای اجرای برنامه های ما لحاظ نکرده است لذا این برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی در ماه مبارک رمضان در حال اجرا شدن است، امیدواریم که از ظرفیت این ماه عزیز به خوبی بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه برنامه های فوق با عنوان برنامه های تبلیغی و ترویجی نام برده می شوند، اظهار کرد: اجرای این برنامه ها موجب ایجاد انگیزه و به نوعی گرایش مردم به قرآن کریم می شود که این خود در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بسیار تاثیرگذار است، چون از طریق اجرای این برنامه ها برخی از مردم به دنبال آموزش قرائت قرآن و حفظ آن و برخی هم به دنبال مفاهیم، تدبر و تفسیر قرآن کریم گام بر می دارند که این خود به نوعی آغاز حرکت انس بیشتر با این کتاب الهی است.

حجت الاسلام شفیعی پور با بیان اینکه سال گذشته بخشی از این برنامه ها در فضای مجازی و بخشی هم در فضای باز اجرا شد، گفت: خوشبختانه امسال به دلیل بهبود شرایط کرونایی این برنامه ها در مساجد، حسینیه ها، هیئات و منازل برگزار می شود.

پایان پیام/35

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

«پیشوای عارفان» ویژه برنامه رادیو قرآن در شهادت امام سجاد(ع)