کشف بیش از 530 قلم اشیاء عتیقه در گیلان/ دستگیری متهم 66 ساله


کشف بیش از 530 قلم اشیاء عتیقه در گیلان/ دستگیری متهم 66 ساله

ماموران پلیس با تحقیقات نامحسوس از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از این منزل مسکونی، بیش از 530 قلم اشیای عتیقه شامل انواع سکه و زیورآلات، ریتون، پیکرهای مفرغی، ظروف مسی، طلایی، نقره‌ای و برنجی را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان از دستگیری قاچاقچی عتیقه در عملیات پلیس شهرستان رودسر و کشف بیش از ۵۳۰ قلم عتیقه‌جات مربوط به دوران هخامنشی و اسلامی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین حسن پور در تشریح این خبر اظهارداشت: ماموران انتظامی شهرستان رودسر در پی اطلاع از نگهداری و وجود مقادیر قابل توجهی اشیاء عتیقه در یک منزل مسکونی در بخش رحیم آباد شهرستان رودسر، رسیدگی به این موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پلیس با تحقیقات نامحسوس از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از این منزل مسکونی، بیش از ۵۳۰ قلم اشیای عتیقه شامل انواع سکه و زیورآلات، ریتون، پیکرهای مفرغی، ظروف مسی، طلایی، نقره‌ای و برنجی را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به دستگیری متهم ۶۶ ساله این پرونده گفت: برابر اعلام نظر اولیه کارشناسان مربوطه این اشیا متعلق به دوران هخامنشی و اسلامی بوده و تعیین ارزش ریالی عتیقه‌جات کشف شده نیازمند بررسی‌های دقیق‌تر است.

سرهنگ حسین حسن پور با اشاره به عزم جدی پلیس در حفاظت از میراث فرهنگی به عنوان پشتوانه تمدن و فرهنگ کشور خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان اشیاء عتیقه، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)