رایزنی برای رفع مشکل 29 ساله فاضلاب دهاقان آغاز شد


رایزنی برای رفع مشکل 29 ساله فاضلاب دهاقان آغاز شد

اصفهان- ایرنا- معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت: از 29 سال پیش تاکنون ساکنان دهاقان با مشکل فاضلاب مواجهند که با عدم رفع مشکل آنها، رایزنی بین دستگاه‌ها برای حل آن آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهران زینلیان عصر شنبه در جلسه هم‌اندیشی با دستگاه‌های مختلف از جمله شهردار و شورای شهر دهاقان، فرماندار، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه وشهرسازی و آب و فاضلاب در خصوص تعیین تکلیف فاضلاب مسکن دهاقان برگزار شد و اظهار داشت: عدم حل مشکل طی سه دهه گذشته، به نبود اعتبارات لازم و هماهنگی بین دستگاهی بر می‌گردد.

وی بیان داشت: 450 مسکن مهر، 108 مسکن ملی و 837 واحد در شهرک امام سجاد در دهاقان ساخته شده که جمعا یک هزار و 395 واحد در این شهرستان شبکه فاضلاب ندارد.

وی تعداد جمعیت ساکن در این واحدها را بالغ بر 4 هزار و 900 نفر برآورد کرد و گفت: هم اکنون بالغ بر یک هزار و 800 نفر ساکن شدند که متوسط دبی فاضلاب 4 لیتر بر ثانیه است.

معاون عمرانی استانداری اصفهان اضافه کرد: طول شبکه داخلی جمع‌آوری فاضلاب برای جمعیت ساکن در سال گذشته با دبی 4 لیتر بر ثانیه، 3 هزار و 700 متر بوده که برای رسیدن به دبی فاضلاب 11 لیتر بر ثانیه حداقل مساحت مورد نیاز یک هزار متر مربع است.

وی هزینه اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب را 9 میلیارد و 800 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: هزینه اجرای پکیج تصفیه فاضلاب برابر با 7 میلیارد و 200 میلیون تومان است.

به گزارش ایرنا، دهاقان در فاصله ۹۶ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان در دامنه شرقی کوه‌های زاگرس واقع شده ‌است که در سال ۱۳۴۵ شهرداری گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یسنا، دختربچه گمشده گلستانی زنده پیدا شد + فیلم