ضرب‌الاجل فرماندار مراغه برای تکمیل چهار پل نیمه‌تمام


ضرب‌الاجل فرماندار مراغه برای تکمیل چهار پل نیمه‌تمام

مراغه- ایرنا- جمعی از مسئولان مراغه با دعوت نماینده عالی دولت در شهرستان امروز پس از شرکت در نماز جمعه و با هدف گره‌گشایی، از چهار پل نیمه‌تمام اما حیاتی شامل پل راه‌آهن تازه‌کند، زیرگذر روستای داش‌آتان، پل روستاهای کهجوق و مغانجیق و پل چکان بازدید کردند که هریک از آنها با تعیین ضرب‌الاجل همراه شد.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار مراغه روز جمعه ابتدا در محل اجرای طرح تعریض جاده مراغه – هشترود در تقاطع پل راه‌آهن تازه‌کند حضور یافت؛ طرحی که سازه‌های بتنی آن چندین ماه قبل با پیگیری نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی از تهران به محل اجرای پروژه انتقال یافت و حتی هشتم دیماه ۱۴۰۰ هم برای توقف ۲۴ ساعته عبور ۱۶ قطار مسافری از روی این پل و نصب سازه‌های بتنی در زیر آن تعیین شد اما بارش‌ها آن را به تعویق انداخت.

ضرب‌الاجل فرماندار مراغه برای تکمیل چهار پل نیمه‌تمام

«داود اسدیان» ابتدا به گلایه مردم از تاخیر در اجرای این طرح اشاره و بر پیگیری مسئولان امر از جمله «رئوف موحدی‌نیا» رئیس ایستگاه راه‌آهن مراغه تاکید کرد و گفت: پل قدیمی راه‌آهن که از روی جاده مراغه – هشترود عبور می‌کند، عرض این محور را محدود کرده و این نقطه را حادثه‌خیز کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان خادمان مردم هستند، بیان کرد: تاخیر در اجرای طرح و تعریض جاده مراغه – هشترود به هیچ عنوان جایز نیست و باید برای آنها ضرب‌الاجل تعیین شود.

ضرب‌الاجل فرماندار مراغه برای تکمیل چهار پل نیمه‌تمام

همین تاکید گویا کافی بود تا «موحدی‌نیا» از همانجا با مدیرکل راه‌آهن آذربایجان تماس بگیرد و پیگیری‌ها به بار نشیند تا جایی که در ادامه، فرماندار مراغه هم به این گفت‌وگو و پیگیری تلفنی پیوست و به نقل از مدیرکل راه‌آهن آذربایجان ضرب‌الاجل بهره‌برداری از این طرح پایان فروردین ماه تعیین شد.

تاکید فرماندار مراغه بر رعایت زمانبندی در اجرای پل زیرگذر روستای داش‌آتان

مسئولان در ادامه از زیرگذر روستای داش‌آتان بازدید کردند؛ طرح نیمه‌تمامی که بر اساس تعهد پیمانکار باید تا تیرسال جاری تکمیل شود اما با توجه به پیشرفت کار، تردیدهایی هم در مورد موعد بهره‌برداری از آن وجود دارد و بر همین اساس نماینده عالی دولت در شهرستان تاکید کرد که زمانبندی در اجرای پل زیرگذر روستای داش‌آتان باید رعایت شود.

ضرب‌الاجل فرماندار مراغه برای تکمیل چهار پل نیمه‌تمام

به گفته «نادر شریفی» رئیس اداره راهداری مراغه اجرای این طرح در سال ۱۳۹۹ با مشارکت یک میلیارد تومانی اهالی و تملک زمین‌های اطراف از سوی فرماندار کلید خورد و این طرح اکنون حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی البته این موضوع را هم یادآوری کرد که پیمانکار از زمانبندی عقب نیست و در نهایت نیز ضرب الاجل پایان تیرماه برای بهره‌برداری از این طرح تعیین شد.

وعده تکمیل پل روستای کهجوق تا پایان اردیبهشت

حضور مسئولان در محل اجرای پل روستاهای کهجوق و مغانجیق نیز با بیان درد دل‌های اهالی توسط دو نفر از اعضای شوراها همراه شد؛ تا جایی آنان هم به استقبال مسئولان آمدند و هم گلایه خود و دیگر اهالی از تاخیر در اجرای این طرح را به گوش نماینده عالی دولت رساندند.

آنجا هم، پل قدیمی راه‌آهن که روی مسیر عبوری روستاهای داش‌آتان، مردق، کرج‌آباد، سرگیزه، آقاجری و چندین روستای دیگر قرار دارد، باعث محدودتر شدن جاده شده است تا جایی حتی سواری‌ها به سختی و یک به یک از زیر آن عبور می‌کنند.

ضرب‌الاجل فرماندار مراغه برای تکمیل چهار پل نیمه‌تمام

درک دشواری عبور و مرور اهالی زمانی بیش از پیش میسر می‌شود که بدانیم این جاده به دلیل تولید حجم بالای سیب صادراتی مراغه در آن منطقه از جاده‌های پرتردد این شهرستان به شمار می‌رود و جمعیت قابل توجه آن سال‌هاست که تعریض مسیر در محل عبور قطار را مطالبه می‌کنند.

این طرح نیز به گفته مسئولان با مشارکت ۶۰۰ میلیون تومانی اهالی کلید خورد و پس از پیگیری فرماندار مراغه در نهایت ضرب‌الاجل پایان اردیبهشت برای آن از سوی مدیرکل راه‌آهن آذربایجان تعیین شد.

انتقاد فرماندار مراغه از کند بودن پیشرفت فیزیکی در پل روستای چکان

فرماندار مراغه در محل اجرای پل روستای چکان هم توقف کرد؛ پلی که با خودیاری مردم و امکانات راهداری شهرستان به موازات جاده احداث می‌شود تا مشکل عرض کم جاده در آن منطقه و وقوع سوانح رانندگی را مرتفع کند.

به گفته «شریفی» رئیس راهداری مراغه، کمبود ماشین‌آلات دلیل کند بودن پیشرفت فیزیکی بوده و از سوی دیگر نیز این طرح فاقد ردیف اعتباری است و برای تکمیل سریع‌تر آن باید منابع مالی و امکانات بیشتر تامین شود.

ضرب‌الاجل فرماندار مراغه برای تکمیل چهار پل نیمه‌تمام

هرچند که بخش اعظمی از عملیات اجرایی آن اجرا شده و سازه این پل ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما عملیات زیرسازی در دو طرف پل و تملک اراضی در اطراف آن باید با حضور مسئولان پیگیری شود.

«اسدیان»، فرماندار مراغه در نهایت دعوت از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی برای بازدید از این طرح و تامین منابع مالی یا اختصاص ماشین‌آلات راهسازی استان را برای تکمیل این طرح طی هفته‌های پیش‌رو خواستار شد.

به گزارش ایرنا پیگیری هدفمند همیشه جواب می‌دهد و همین ویژگی را می‌توان این روزها در فرمانداری مراغه احساس کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شلیک راکت از سمت رفح به گذرگاه «کرم ابوسالم»