مرسدس AMG SL43 با یک موتور توربو چهار سیلندر رونمایی شد


مرسدس AMG SL43 با یک موتور توربو چهار سیلندر رونمایی شد

عصر خودرو- مرسدس AMG SL43 با یک موتور توربو چهار سیلندر اولین خودروی تولیدی است که از توربوشارژر الکتریکی استفاده می کند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرسدس AMG SL43 یک موتور V8 دو توربوشارژ را با یک موتور چهار سیلندر تک توربو جایگزین می‌کند. خبر بزرگ برای این نسخه از کلاس SL، موتور چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژ M139 است که تقویت آن از یک موتور توربو شارژر الکتریکی حاصل می‌شود.

این فناوری از همان سیستم الکتریکی 48 ولتی استفاده می‌کند که استارت ژنراتور را تغذیه می‌کند. به طور خلاصه، یک موتور الکتریکی بسیار کوچک در توربو می‌چرخد تا زمانی که گاز‌های خروجی از اگزوز خارج شوند در نتیجه، مرسدس می‌گوید که این موتور راندمان موتور را افزایش می‌دهد.

این برای راننده چه معنایی دارد؟ موتور چهار سیلندر، 381 اسب بخار در 6750 دور در دقیقه تولید می‌کند. در مورد گشتاور، 480 نیوتن متر را خواهند داشت که از 3250 دور در دقیقه شروع می‌شود و تا دور 5000 ثابت نگه می‌دارد. سیستم استارت-ژنراتور همچنین می‌تواند 14 اسب بخار اضافی را برای دوره‌های کوتاه اضافه کند که این از نظر فنی باعث می‌شود SL43 یک نسخه هیبریدی باشد.

این موتور به یک گیربکس MCT نه سرعته مجهز است که نیرو را فقط به چرخ‌های عقب می‌فرستد؛ مرسدس می‌گوید 0-100 کیلومتر در ساعت در 4.9 ثانیه می‌رسد و به طور کلی، SL سطح پایه به سرعت 275 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

چرخ‌های 19 اینچی استاندارد هستند و چرخ‌های 20 اینچی و 21 اینچی نیز جزو گزینه های ختیاری در دسترس هستند. این خودرو تمام ویژگی‌های جالب SL که در SL55 و SL63 بود را دارد که شامل فرمان عقب، حالت‌های رانندگی متعدد، بسته AMG Dynamic Plus و فضای داخلی فوق‌العاده لوکس با صفحه‌نمایش دیجیتال و جدیدترین سیستم MBUX است.

قیمت این خودرو هنوز مشخص نشده است و تاکنون اعلام نشده که چه زمانی تولید خواهد شد اما مرسدس گفته به زودی این موضوع را اعلام خواهد کرد.

مرسدس AMG SL43 با یک موتور توربو چهار سیلندر رونمایی شد

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید