کاهش تولید خودرو در چهارمین خودروساز بزرگ جهان


کاهش تولید خودرو در چهارمین خودروساز بزرگ جهان

عصر خودرو- تولید کارخانه شرکت خودروسازی چندملیتی استلانتیس ایتالیا به دلیل بحران جهانی تراشه‌ها و برای پنجمین سال متوالی کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، اتحادیه صنفی در ایتالیا اعلام کرد: تولید خودرو از سایت‌هایی در ایتالیا متعلق به شرکت استلانتیس و پیش از این فیات کرایسلر، برای پنجمین سال متوالی در سال 2022 کاهش می‌یابد. فیات کرایسلر و شرکت پژو پی‌اس‌ای در آغاز سال گذشته(ژانویه 2021) با هم ادغام شدند و استلانتیس، چهارمین خودروساز بزرگ جهان را تشکیل دادند. پی‌اس‌ای، در زمان ادغام، هیچ گونه تاسیسات تولیدی در ایتالیا نداشت.

اتحادیه صنفی گفت که تولید کلی استلانتیس در ایتالیا در سه ماهه اول 13.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته که دلیل آن کمبود نیمه هادی است. به ویژه، تولید خودرو با 2.6 درصد کاهش به 123 هزار و 484 دستگاه رسید، در حالی که تولید ون با 30.4 درصد کاهش به 56 هزار و 690 دستگاه رسید.

محققان اظهار کردند: برخی از مسائل مانند همه‌گیری ویروس کرونا و کمبود مداوم تراشه در حال تبدیل شدن به یک امر ثابت هستند اما جنگ در اوکراین نیز بر عرضه تاثیر می‌گذارد اما این امیدواری وجود داشت که سال 2022 بتواند بهبودی در زمینه نیمه هادی‌ها و تامین مواد اولیه ایجاد شود اما اکنون، احتمال آن کاهش یافته است. بر اساس روندهای مشاهده شده در سه ماهه، تولید سال 2022 می‌تواند به زیر 600 هزار وسیله نقلیه با خودروهایی کمتر از 400 هزار دستگاه کاهش یابد.

این پنجمین سال متوالی کاهش تولید از جمله سال 2020 (شیوع ویروس کرونا) را نشان می‌دهد و سال 2017، آخرین باری بود که فیات کرایسلر افزایش تولید سالانه در ایتالیا را گزارش کرد.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیکر 4 شهید حادثه تروریستی حرم شاهچراغ تحویل پزشکی قانونی شد