برنامه‌های هفته هنر باید در طول سال تداوم داشته باشد


برنامه‌های هفته هنر باید در طول سال تداوم داشته باشد

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌های هفته هنر نباید صرفا به همین هفته اختصاص یابد بلکه در طول سال تداوم داشته باشد.

به‌گزارش رحمدل بامری شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد استانی گرامیداشت هنر انقلاب اسلامی اظهارداشت: استفاده از زبان هنر و فرهنگ برای جهاد تبیین لازم است و باید از تمام ظرفیت‌های استان در این زمینه استفاده شود.

وی افزود: اگر در حوزه کاری‌مان نیز نگاه هنری داشته باشیم نتیجه بهتری در کارهای اجرایی خواهد داشت.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های گروه های جهادی و خیران گفت: کار فرهنگی و هنری اراده، ایمان و باور می‌خواهد و نباید فرصت‌سوزی شود بنابراین بهتر است برنامه‌های هفته هنر صرفا به همین هفته اختصاص نیابد و در طول سال به صورت فصلی جلساتی برگزار شود.

وی بیان کرد: باید از ظرفیت موجود در استان که شهدای شاخص و شهدای زنده هستند و می توانند راویان گویا و اثرگذاری باشند و از کسانی که در جایگاه‌های علمی و دینی نقش دارند، استفاده کرد.

بامری تصریح کرد: آنچه تاکنون نتوانستیم به معنای واقعی کلمه به آن بپردازیم جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه دیدار با هنرمندان می‌تواند به صورت همایش شهیدان هنرمند باشد، افزود: بحث نامگذاری خیابان‌ها و مجموعه ها به نام شهید آوینی و سایر شهدای هنرمند اقداماتی است که لازم است پیگیری شود.

رییس حوزه هنری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهارداشت: هنر امری مهم بوده و این مساله تعیین‌کننده‌ترین موضوع برای ترقی و پیشرفت است.

مصطفی سیاسر با اشاره به اینکه انگیزه اجتماعی برای پیشرفت نیازمند به هنر است، گفت: ماموریت هنر روایتگری حال بوده و زبان هنر است.

وی افزود: وقتی در عرصه جنگ نرم خبر از پیشرفت‌های ایران می‌دهیم و عامه نمی‌پذیرد اگر با زبان هنر بیان کنیم بیشتر قابل پذیرش برای عام خواهد بود.

دبیر ستاد هنر انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان بیان کرد: در ۴۰ سال انقلاب، نام سید مرتضی آوینی قله هنر انقلاب بوده و روایت‌های او از حقایق انقلاب اسلامی خبر می‌دهد.

وی تصریح کرد: هنر انقلاب، هنری است که هویتش را در بستر دفاع مقدس، پیشرفت، جهاد سازندگی، محرومیت‌زدایی و آبادانی نشان داده است.

سیاسر در رابطه با رویکرد ستاد گفت: تمام تلاش ستاد بر اینست که به اولویت‌های زیست‌بوم توجه شود، حوزه هنری تلاش می‌کند که هم نقش ستادی و هم نقش پشتیبانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه همه روزها باید روز هنر انقلاب باشد، افزود: هفته هنر نیز شروعی بر این اقدامات ارزشمند است و در این هفته می‌توانیم کارهایی را شروع کنیم که نتایج آن پایدار باشد.

رییس حوزه هنری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این ستاد ۲ کار ویژه در این هفته در دستور کار دارد که یکی انتخاب چهره شاخص هنر انقلاب در استان و دیگری مجموعه برنامه‌های هفته هنر بوده که برنامه‌های محفلی و رونمایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز معلم مبارک به برادرم 1401 + عکس نوشته تبریک روز معلم به برادر