کارشناس هواشناسی: وزش باد در خراسان رضوی ادامه دارد


کارشناس هواشناسی: وزش باد در خراسان رضوی ادامه دارد

مشهد-ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:روز گذشته وزش باد در سطح استان خراسان رضوی به خصوص در نوار شرقی استان شدید بود و امروز و همچنین فردا این وضعیت با شدت کمتری در سطح استان ادامه دارد.

یحیی قاینی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به این که بیشترین سرعت وزش باد از سرخس با ۸۶ کیلومتر در ساعت ثبت شد افزود: وزش باد روز گذشته در بیشتر نقاط شرقی و شمالی استان از جمله شهر مشهد با پدیده گرد و غبار و خاک همراه بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر براساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای، امروز به صورت موقت در خراسان رضوی شاهد ابرناکی هستیم که احتمال بارش در نواحی مرتفع شمال استان را ممکن می‌سازد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوا فردا و پس فردا با شیب تندی روند افزایشی خواهد یافت ولی امروز انتظار داریم دمای هوا نسبت به روز گذشته در نیمه شمالی استان ۲ تا ۳ درجه کاهش داشته باشد.

قاینی پور افزود: انتظار می‌رود روز جمعه، پدیده گرد و غبار نیز در پی افزایش سرعت و شدت وزش باد رخ دهد که این پدیده می‌تواند منجر به کاهش کیفیت هوا و بروز خسارت شود.

وی اضافه کرد: امروز در گرم‌ترین ساعات دمای شهر مشهد نسبت به روز گذشته با سه درجه کاهش به ۲۶ درجه بالای صفر می رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با ۹ درجه بالای صفر و مه ولات با ۳۵ درجه بالای صفر به عنوان خنک ترین و گرمترین نقاط استان به ثبت رسیدند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جنیفر لوپز یک آخوند ایرانی را فالو کرد! + عکس