سند کاداستری برای 92 درصد از اراضی ملی استان کرمانشاه صادر شد


سند کاداستری برای 92 درصد از اراضی ملی استان کرمانشاه صادر شد

کرمانشاه - ایرنا- رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، اجرای طرح کاداستر و تشخیص منابع طبیعی و ممیزی آن از مستثنیات قانونی اشخاص را از جمله برنامه‌های اصلی شورای حفاظت از اراضی ملی استان دانست و گفت: در نتیجه اقدامات انجام شده برای 92 درصد از اراضی سند کاداستری صادر شده و سه درصد نیز در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا؛ «پرویز توسلی‌زاده» روز سه‌شنبه در اولین نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱، افزود: در موارد محدودی نیز کماکان به علت وجود تداخل در پلاک ها و حریم شهرها، صدور سند مالکیت را با مشکل مواجه ساخته است که با عنایت به توضیحات مدیرکل ثبت اسناد و جلسات مداوم کار گروهی که با حضور مدیران منابع طبیعی و راه و شهرسازی برگزار می شود تا پایان خرداد ماه مابقی اراضی تعیین تکلیف و برای آنها سند کاداستری صادر شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه از جمله چالش های موجود در مسیر حدنگاری را عدم رفع تداخل ۶۸ درصد از پلاک های محدوده قراردادها دانست و گفت: این مشکل ناشی از به روز نبودن نقشه هایی است که مربوط به سال ۱۳۹۳ است که باید در کمترین زمان ممکن حل شود.

توسلی‌زاده از دیگر موانع و چالش ها را عدم همراهی مردم دانست و متذکر شد: با استفاده از ظرفیت فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای روستاها و نیز ائمه جمعه، مردم را با مزایای صدور اسناد کاداستری آشنا کنند و آنها را با این طرح همراه سازند.

وی همچنین به مدیران کل صدا و سیما و اداره ارشاد تأکید کرد که فرصت کافی را از طریق صدا و سیما و نیز جراید استان در اختیار مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قرار دهند تا به تبیین موضوع بپردازند و مردم را با مزایای صدور اسناد کاداستری آشنا کنند.

در پایان این نشست چند پیشنهاد که از سوی رئیس کل دادگستری و دیگر اعضا بیان شد به شکل مصوبه درآمد و مقرر شد بر اساس این مصوبات راهکارهای لازم جهت رفع موانع و صدور اسناد کاداستری پیش بینی شود و به نتیجه لازم برسد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نظر خدا