استاندار چهارمحال و بختیاری با خانواده شهیدان اسکندری دیدار کرد


استاندار چهارمحال و بختیاری با خانواده شهیدان اسکندری دیدار کرد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری در راستای تکریم خانواده شهدا، با حضور در شهرکیان شهرستان شهرکرد با خانواده شهیدان ابراهیم، اسحاق و اسماعیل اسکندری دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط‌عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری در دیدار با مادر شهیدان ابراهیم، اسحاق و اسماعیل اسکندری و خواهر شهید فریدون خدابنده تاکید کرد: صبر خانواده شهدا در برابر داغ فرزندان و عزیزانشان مثال‌زدنی است.

وی تاکید کرد: مادران شهدا، فرزندان خود را در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند و الگوی صبر و مقاومت در جامعه هستند.

حیدری امنیت و آرامش کنونی کشور مرهون خون پاک شهیدان گرانقدر دانست و افزود: شهدا، جانبازان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس با مقاومت در برابر دشمن بعثی، اجازه ندادند که یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: احترام به مقام شامخ شهدا و تکریم خانواده‌هایی آن‌ها یک وظیفه همگانی است و مسوولان تمام تلاش خود را برای کاهش آلام و مشکلات این خانواده‌ها به‌کار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: خانواده شهدا در انقلاب اسلامی یک گنجینه ارزشمند محسوب می‌شوند و می‌توانند ارزش‌ها و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی را به نسل جدید منتقل کنند.

حیدری شهادت را آشکارکننده حقایق دانست و اظهار داشت: شهید با تقدیم جان خود، پرده فریب را از چهره دشمن پاره می‌کند، به‌همین دلیل با ریخته شدن خون شهید، حقایقی آشکار می‌شود و امروز فرهنگ ایثار و شهادت نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

به گزارش ایرنا، شهید ابراهیم اسکندری سال ۱۳۶۲ با ۱۹ سال سن و در عملیات خیبر، شهید اسماعیل اسکندری سال ۱۳۶۵ با ۲۱ سال سن در عملیات کربلای ۵ در شلمچه و شهید اسحاق اسکندری سال ۱۳۶۶ با ۱۸ سال سن در منطقه عملیاتی غرب کشور به فیض شهادت نائل آمدند.

شهید فریدون خدابنده برادر مادر شهیدان اسکندری سال ۱۳۶۱ در سن ۲۱ سالگی شهید شد.

در این دیدار تعدادی از هم‌سنگران شهیدان ابراهیم، اسحاق و اسماعیل اسکندری و فریدون خدابنده خاطراتی از این شهیدان را بیان کردند.

چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس بیش از ۲ هزار و ۴۴۰ شهید تقدیم میهن اسلامی ایران کرده است

شهرکیان در پنج کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان