گچساران در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت


گچساران در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

گچساران- ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی از سوی برخی افراد وضعیت کرونا در این شهرستان از زرد به قرمز تغییر یافته است.

سید طاهرحسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مراقبت های به عمل آمده و افزایش تزریق واکسن کرونا انتظار می رفت از لحاظ رنگ بندی وضعیت مطلوب تری نسبت به گذشته در این شهرستان حاکم شده باشد که متاسفانه به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، گچساران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

وی بیان کرد: ۶۵ هزار و ۹۲۰ مورد تست کرونا از ابتدای شروع ویروس کرونا تاکنون از افراد با علائم مشکوک در این شهرستان گرفته شده و ۱۹هزار و۹۴۵ نفر آلوده به این ویروس شناسایی شده اند.

حسینی تعداد بهبود یافتگان ویروس کرونا در گچساران را ۱۹ هزار و ۶۹۶ نفر اعلام کرد و افزود: ۲۳۹ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا جان باخته اند.

وی ادامه داد: هم اکنون چهار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های این شهرستان بستری و ۱۹ نفر در قرنطینه خانگی هستند.

حسینی ابراز کرد: از آغاز طرح واکسیناسیون برای مقابله با کرونا تاکنون ۱۹۶ هزار و ۸۴۹ دُز واکسن به گروه های هدف این شهرستان تزریق شده است.

وی گفت: شهروندان گچساران در این مدت ۸۴ هزار و ۶۰۳ نفر دُز نخست و ۷۷ هزار و ۴۴۶ نفر دُز دوم کرونا را دریافت کرده اند.

حسینی اظهار داشت: واکسیناسیون ویروس کرونا در ۱۰ مرکز شهری و روستایی، ۱۲ پایگاه سلامت و ۲۸ خانه بهداشت و پایگاه های تجمیعی در این شهرستان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه واکسینه دانش آموزان گروه هدف ۱۲ تا ۱۸ سال در این شهرستان هم اکنون در حال انجام است، افزود: بیش از ۱۰هزارو ۸۷۱ دانش آموز در این گروه سنی باید در مقابل ویروس کرونا واکسینه شوند.

حسینی ادامه داد: از این تعداد دانش آموز۱۰ هزار و ۳۲۷ نفر در دُز اول و۹ هزارو و ۴۴۴ نفر دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی اظهار داشت: گچساران هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و متاسفانه برخی از شهروندان پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات اعتراف ربایندگان یسنا کوچولو + گزارش پرونده