غبارروبی و عطر افشانی مساجد قشم در آستانه ماه رمضان آغاز شد


غبارروبی و عطر افشانی مساجد قشم در آستانه ماه رمضان آغاز شد

قشم - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم از آغاز غبار روبی مساجد این شهرستان در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت السلام احمد غلامی عصر جمعه در حاشیه غبار روبی مسجد امام حسین علیه السلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: غبارروبی حدود ۳۲۰ مسجد در شهر و روستاهای این شهرستان با مشارکت مردم آغاز شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر مسجدها، بارگاه مطهر امامزاده سید مظفرالدین(ع) نیز غبارروبی و عطر افشانی شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم اضافه کرد: ماه رمضان عید بزرگ اولیاء خدا و سرآغاز بندگی و اطاعت خداوند است که مردم باید در آستانه این ماه رمضان علاوه بر مساجد، خود را آماده میهمانی در این ماه گرانقدر کنند.

حجت السلام غلامی تصریح کرد: البته مسجدها باید در تمام طول سال تمیز و محل تجمع مردم باشند و فقط به مراسمات و ماه های خاص اکتفا نشود.

وی توضیح داد: فرهنگ مسجد، فرهنگ اصیل ماست که به جوانان و فرزندان ما هویت می دهد و آن ها را در برابر تبلیغات و هجوم فرهنگی دشمنان مقام می کند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم از اعزام مبلغان دینی از حوزه علیمه قم به جزیره قشم خبر داد و گفت: این مبلغان دینی در طول ماه رمضان به بیان احکام دین، مشاوره، اقامه نماز جماعت، قرائت قرآن کریم و برگزاری گفتمان دینی می پردازند.

وی اظهار داشت: بررسی اوضاع فرهنگی جامعه، ایراد سخنرانی مذهبی، تفسیر، ترویج فرهنگ ساده زیستی، برپای سفره افطاری ساده در مساجد و پاسخگویی به شبهه‌های جدید قشر جوانان از دیگر برنامه های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم در ایام ماه مبارک رمضان است.

شهرستان قشم دارای ۲ بقعه متبرکه، حدود ۳۲۰ مسجد، ۲۰ حسینیه و تکایا و یک مهدیه است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ هانده ارچل از چهره و ظاهر جدیدش رونمایی کرد!