بازدید گردشگران از جاذبه های کیش به 138 هزار مورد رسید


بازدید گردشگران از جاذبه های کیش به 138 هزار مورد رسید

کیش - ایرنا - سرپرست توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در 16 روز تعطیلات نوروزی (از 28 اسفند سال گذشته تا یازدهم فرودین امسال) 139 گردشگر از مراکز تفریحی و سیاحتی این جزیره بازدید کردند.

فضل الله زرین جویی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد گردشگر از ۲۵ نوع خدمت تفریحی، سیاحتی، فرهنگی و تک برند خدمت دریافت کرده اند که از این بین مراکز سیاحتی با ۶۲ هزار مورد بیشترین میزان را در ارایه خدمات به گردشگران دارد.

وی یادآور شد: تک برندها با ۳۶ هزار مورد، کشتی های تفریحی با ۳۱ هزار مورد و مراکز فرهنگی با ۱۰ هزار مورد در رده های بعدی از نظر تعداد خدمات ارائه شده قرار دارند.

سرپرست توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در این بین شهر تاریخی حریره با ۱۹ هزار مورد در رتبه اول مراکز سیاحتی، تله کابین ساحلی با ۲۰ هزار مورد رتبه اول در بین تک برندها، کشتی اوستا با ۶ هزار و ۵۰۰ مورد در رده اول کشتی های تفریحی قرار دارد.

زرین جویی افزود: خدمات ارایه شده در مراکز فرهنگی نیز شامل هشت هزار و ۲۰۰ مورد در خانه بومیان و یک هزار و ۲۰۰ مورد در تک بادگیر است.

وی گفت: سافاری پارک، پارک دلفین‌ها، شهر زیر زمینی کاریز و پارک آبی از دیگر جاذبه های سیاحتی، پارک برفی پنگوئن، تم پارک ژوراسیک، هاپان هاپاف (اتوبوس های گشت و گذار کیش)، شهربازی هایلند، جایروکوپتر و بانجی جامپینگ نیز دیگر امکانات تک برندهای این جزیره است.

این جزیره به واسطه ایجاد زیرساخت های گردشگری هم اکنون با ۳۰ نوع خدمت توریستی یکی از مهمترین مراکز گردشگری ایران اسلامی بوده و به نسبت وسعت خود دارای یکی از وسیع ترین و کم خطرترین سواحل دنیااست.

پیش از شروع همه گیری کرونا جزیره کیش همه ساله شاهد حضور حدود ۲ میلیون گردشگر بود که این تعداد در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به کمترین میزان خود رسیده بود اما هم اکنون در نتیجه اقدامات مقابله ای با ویروس کرونا از جمله واکسیناسیون عمومی سفرها به جزیره کیش مجددا آغاز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) مهرانه مهین‌ترابی در 66 سالگی؛ تغییر چهره «مرضیه» سریال دلدادگان بعد 7 سال