12 فروردین مهمترین تاریخ حیات سیاسی ملت ایران است


12 فروردین مهمترین تاریخ حیات سیاسی ملت ایران است

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: 12 فروردین از اعیاد بزرگ و مهمترین تاریخ حیات سیاسی ملت ایران و از برجسته ترین و سرنوشت سازترین روزهای نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان با بیان اینکه جمهوری اسلامی بر ۲ ستون جمهوریت و اسلامیت حرکت می کند افزود: اسلامیت به معنی اطاعت از دستور خداوند، اتصال با پیغمبر و امامان معصوم و قرآن است، به این معنی که پناهگاه ما خداوند و الگوهایمان پیغمبر و اولاد ایشان هستند.

وی، با اشاره به اینکه محتوای قانون اساسی قرآن، حدیث و سنت پیامبر است، ادامه داد: اگر این اتکا باشد، اما مردم در صحنه نباشند جمهوری اسلامی محقق نمی شود، امیر مومنان علی (ع) در آخرین همایش جهان اسلام در غدیرخم از سوی پیغمبر به عنوان جانشین معرفی شد اما مردم نیامدند، پس وقتی حضور امام در جامعه عینیت می یابد که امت گوش به فرامین او سپرده و در مسیرش حرکت کنند.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب اسلامی حرکت خود را از سال ۴۲ آغاز کرد یادآورشد: در ابتدا تعدادی شهید و تعدادی تبعید شدند که این روند با حضور گسترده مردم در سال ۵۷ نمود یافت و بسیاری در این راه جان خود را فدا کردند که در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد.

وی با بیان اینکه پشتیبان جمهوریت و انقلاب، مردم هستند، اظهار داشت: نقطه اتکای ما خدا، پیامبر، قرآن و امام عصر است و اگر مردم در صحنه نباشند کار به جایی نمی رسد، چرا که امام یک نفر است، این در حالی است که بیش از ۹۸ درصد در ۱۲ بهمن سال ۵۷ به پای صندوق های رای آمدند و به نظام اسلامی رای دهند.

خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه در حلول چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و همواره تنها این ملت بوده و هستند که از تمامی صحنه های مختلف سربلند بیرون آمده اند، گفت: صاحب اصلی این انقلاب مردم هستند، این مردم در این راه به ویژه در هشت سال دفاع مقدس فرزندان خود را تقدیم انقلاب کردند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران طی این دوره ها به ویژه ۲۲ بهمن و تشییع پیکر شهید سلیمانی حماسه های بی نظیری را خلق کردند، تصریح کرد: با وجود تبلیغات منفی و سوء مدیریت ها و سختی معیشتی، به ویژه زمانی که کلیت نظام مطرح است، ملت ایران همواره در صحنه هستند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه اصل مساله جمهوریت نظام اسلامی است و به این مهم باید توجه کرد ادامه داد: باید قدردان این ملت بود نوکری برای این مردم نوکری برای امام زمان است و خدمت برای آنها خدمت در راه خدا و پیغمبر است.

وی با بیان اینکه شعار سال نیز از سوی رهبری بر اساس حکمت و مصلحت جامعه بیان شده است، تاکید کرد: شعار سال و سخنرانی رهبر معظم انقلاب نقشه راه مسوولان و مردم است و بر این اساس مسوولان، سیاست گذاران و دانشمندان باید وارد میدان شوند و نقشه راه را ریل گذاری کنند تا به استقلال کامل اقتصادی برسیم.

حجت ااسلام خاتمی خاطرنشان کرد: در استان زنجان شرکت‌های دانش‌بنیان، اساتید، مسوولان، صنعتگران و... خوبی حضور دارند که در به کارگیری این دانش باید مد نظر باشند.

وی روزهای پایانی ماه شعبان و بهره گیری از آن را مغتنم و مهم برای آمادگی جهت شرکت در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: عقل، شرع و امامان و علمای سیر و سلوک توصیه های در این خصوص داشته اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا