وزیر صمت: بهای گاز نیروگاه‌های واحدهای تولیدی کاهش یافته است


وزیر صمت: بهای گاز نیروگاه‌های واحدهای تولیدی کاهش یافته است

مشهد- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در قانون بودجه امسال بهای گاز برای نیروگاه‌های واحدهای تولیدی کاهش یافته و معادل قیمت گاز برای نیروگاه های وزارت نیرو در نظر گرفته شده و از هفته گذشته این برنامه آغاز شده است.

سید رضا فاطمی امین روز پنجشنبه در نشست بررسی مسایل و نیازمندی‌های شهرستان فیروزه گفت: تاکید داریم واحدهای تولیدی که نیازمند برق اضطراری هستند و قصد ایجاد نیروگاه در این بخش دارند به سرعت کنتورهایشان را تفکیک کنند و بدین‌ ترتیب قیمت گاز ۵۰۰ تومانی برای واحدهای تولیدی و سه هزار تومانی برای واحدهای فولادی به قیمت متر مکعبی ۱۰۰ ریال در اختیار این واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات مالی بخش صنایع مربوط به سرمایه در گردش است و در این خصوص طی سه ماه نخست امسال با همکاری بانک‌ها پرداخت تسهیلات مبتنی بر صورتحساب سامانه جامع تجارت می‌شود و این اقدام در ۲۸ بانک از ۳۲ بانک موجود عملیاتی شده و با این اقدام بوروکراسی اداری و انحراف منابع از بین خواهد رفت و از خرداد ماه تسهیلات این حوزه اعلام خواهد شد و از پارسال تامین مالی زنجیره‌ای آغاز شده است که ۳۰درصد بازدهی منابع مالی را افزایش می‌دهد.

فاطمی امین افزود: پارسال مطالعاتی آمایشی برای شهرستان‌های کشور انجام و برطبق آن ظرفیت‌ها و فرصت‌ها شناسایی شد که تا چند ماه آینده کامل می شود تا مبنای برنامه‌های آینده قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز وارد شهرستان فیروزه شد و با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای این دیار ادای احترام کرد.

بازدید از واحد سولار صنعت تولید کننده پنل‌های خورشیدی و رویان نور تولید کننده کلید و پریز و بررسی مشکلات این صنایع از برنامه‌های وزیر صنعت در شهرستان فیروزه است.

شهرستان‌ ۴۲ هزار نفری فیروزه در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۶۲ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


70 عکس صبح بخیر انگیزشی با جملات مثبت و امید بخش