معرفی خانه گلیم هرسین به گردشگران نوروزی


معرفی خانه گلیم هرسین به گردشگران نوروزی

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان هرسین از معرفی خانه گلیم و جاذبه های گردشگری این شهرستان به گردشگران نوروزی خبر داد.

اردشیر رشیدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تاریخ با نام هرسین عجین شده، اظهار کرد: هرسین یکی از شهرستان های مهم کرمانشاه است که از مهمترین محوطه تاریخی ایران همچون گنج دره، گوردخمه اسحاق وند، بیستون، هتل کاروانسرای لاله و...در آن قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیستون در این شهرستان شهرتی جهانی کسب کرده، عنوان کرد: هرساله هزاران گردشگر داخلی و خارجی از این میراث جهانی بازدید می کنند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان هرسین ادامه داد: در در داخل شهر هرسین هم سرابی وجود دارد که در کنار آن تعدادی آثار تاریخی وحود دارد که آن را به یک مجموعه بی نظیر از جاذبه های گوناگون تبدیل کرده است.

به گفته این مسئول فرهاد تراش(فراتاش)، دروازه سنگی و ساعت آبی از جمله آثار تاریخی همجوار این سراب باستانی هستند.

وی با بیان اینکه این سراب و مجموعه آثار تاریخی آن در داخل یک پارک واقع شده اند، افزود: از آنجایی که هرساله تعداد زیادی گردشگر با حضور در این پارک از آثار تاریخی آن بازدید می کنند، برای همین خانه گلیم را هم با توجه به قدمت باستانی این هنر دست ساز در داخل آن راه اندازی کردیم.

رشیدی ادامه داد: گلیم هرسین هنری دست بافته ای بسیار ارزشمند و با قدمت طولانی است که شهرتی جهانی دارد و هرسین هم به این واسطه به‌عنوان شهر ملی گلیم به ثبت رسیده است.

وی به طرح و نقش منحصر بفرد گلیم هرسین اشاره کرد و گفت: برای گردشگرانی که هرسین را به عنوان مقصد نوروزی خود انتخاب کرده اند، گلیم می تواند یک سوغات بسیار مناسب باشد.

رئیس میراث فرهنگی هرسین خاطرنشان کرد: تلاش کرده ایم تا در این ایام خانه گلیم هرسین را به گردشگران نوروزی معرفی کنیم که در آن یک نمایشگاه صنایع دستی هم برپا شده است.

وی در پایان به دیگر اقدامات انجام شده برای پذیرایی مناسب از گردشگران اشاره کرد و گفت: ظرفیت های خوبی اعم از مراکز اقامتی و مدارس برای اسکان میهمانان نوروزی استفاده شده است‌.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی