افزایش 100 درصدی اعزام و پذیرش هوایی گردشگران به قشم در نوروز


افزایش 100 درصدی اعزام و پذیرش هوایی گردشگران به قشم در نوروز

قشم- ایرنا- عضو هیات مدیره و مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم از افزایش 100 درصدی اعزام و پذیرش هوایی گردشگران نوروزی با پروازهای داخلی و خارجی با  39 هزار و 42 مسافر در مسیر این فرودگاه به جزیره قشم خبر داد.

غلامرضا دهقانی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با ارائه آمار مقایسه ای تغییرات پرواز و مسافرین ایام عید از ۲۵ اسفند تا هشتم فروردین امسال در مقایسه با سال گذشته فرودگاه بین المللی قشم، افزود: در مدت یاشده با اعزام و پذیرش ۳۷ هزار و ۵۱۶ مسافر ۹۸.۲۷ درصد در پروازهای داخلی و با هزار و ۵۲۶ مسافر خارجی ۱۲۳.۱۰ درصد در پروازهای خارجی ۹۹.۱۳ درصد تغییرات در جمع مسافران به فرودگاه قشم ثبت و گزارش شده است.

وی ادامه داد: در مدت یاد شده از نوروز ۱۴۰۰، با اعزام و پذیرش ۱۹ هزار و ۶۰۶ مسافر و ۷۰.۵۹ درصد تغییرات پرواز شمار انجام پروازهای داخلی در فرودگاه بین‌المللی قشم به ۱۹۶ مورد رسیده بود که امسال با ۳۷ هزار و ۵۱۶ مسافر این تغییرات نسبت به مدت مشابه با ۹۸.۲۷ درصد افزایش به ۳۳۲ پرواز رسیده است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم توضیح داد: در بخش پروازهای خارجی هم با توجه به اینکه در مدت یاد شده از نوروز ۱۴۰۰، تنها هشت پرواز خارجی و ۱۰۰ درصد تغییرات پرواز داشتیم، امسال آمار تغییرات مسافر در مسیر خارجی فرودگاه قشم با افزایش ۱۲۳.۱۰ درصدی به ۱۶ پرواز رسیده است.

دهقانی زاده اضافه کرد: در نوروز ۱۴۰۰ (۲۵ اسفند ۱۳۹۹ تا هشتم فروردین ۱۴۰۰) تنها ۲۰۴ پرواز (۱۹۶ پرواز داخلی و هشت پرواز خارجی) در فرودگاه قشم ثبت شده بود که امسال در مدت مشابه، شمار پروازها (۳۳۲ پرواز داخلی و ۱۶ پرواز خارجی) به ۳۴۸ مورد رسیده است.

وی یادآور شد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا هشتم فروردین ۱۴۰۱، تعداد ۳۳۲ سورتی پرواز داخلی و ۱۶ سورتی پرواز خارجی در فرودگاه قشم انجام شده که در مجموع ۳۹ هزار و ۴۲ نفر در مسیرهای داخلی و خارجی قشم تردد کردند.

افزایش 100 درصدی اعزام و پذیرش هوایی گردشگران به قشم در نوروز

عضو هیات مدیره و مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم اظهار داشت: سهم مسافران پروازهای داخلی از مجموع ۳۹ هزار و ۴۲ نفر، به رقم ۳۷ هزار و ۵۱۶ نفر و سهم مسافران پرواز خارجی هم به هزار و ۵۲۶ نفر رسیده است.

وی گفت: در مدت یاد شده از نوروز ۱۴۰۰، جمع کل اعزام و پذیرش مسافران به جزیره قشم ۱۹ هزار و ۶۰۶ نفر بود که سهم مسافران پروازهای داخلی ۱۸ هزار و ۹۲۲ نفر و سهم مسافران خارجی هم در سفر به مروارید خلیج فارس ۶۸۴ نفر بود.

فرودگاه بین المللی قشم مجهز به باند چهار هزار و ۲۰۰ متری، در حال احداث ساختمان برج مراقبت پرواز جدید، ترمینال های مسافری، ساختمان آتش نشانی و ایمنی، احداث حدود ۲ هزار متر مربع ساختمان اداری، ایجاد تاسیسات سوخت رسانی به هواپیماهای داخلی و خارجی و جایگاه بنزین گیری خودرو از جمله فرودگاه های مجهز کشور به شمار می رود که در سال ۱۳۷۳ مورد بهره برداری قرار گرفته است و همه روزه پروازهای داخلی و خارجی در آن انجام می شود و برقرار است.

فرودگاه بین المللی قشم یکی از فرودگاههای بزرگ و مطرح کشور است که طول باند آن مناسب برای فرود هواپیماهای پهن پیکر است و توان سرویس دهی به تمامی هواپیماهای عبوری و پهن پیکر (به جزء ایرباس ۳۸۰) را در این منطقه دارد.

افزایش 100 درصدی اعزام و پذیرش هوایی گردشگران به قشم در نوروز

قرار گرفتن فرودگاه بین المللی قشم در این منطقه از خلیج فارس، فرصت مناسبی برای ارایه خدمات مناسب به هواپیماهای کوچک و بزرگ در مسیرهای داخلی و خارجی است.

جزیره قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره غیرمستقل جهان و بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس با یک هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع وسعت در جنوب ایران این روزها میزبان انبوه مسافران ایرانی و خارجی است که با سفر به این جزیره، از هوای کاملاً بهاری و ظرفیت‌های فراوان گردشگری قشم لذت می‌برند.

این جزیره با آغاز تعطیلات پایان سال و حضور انبوه گردشگران و مهمانان رنگ و بوی نوروزی و بهاری به خود گرفته است.

همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از اقصی نقاط میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت های منحصر بفرد گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن، راهی این منطقه در جنوبی ترین نقطه کشور می شوند.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورش‌های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ها است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق اسکله پهل بندرعباس به اسکله لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های سفید و غروب منحصر به فرد به عنوان مروارید خیج فارس شناخته می شود.

این جزیره زیبا به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی