ارائه خدمات درمان سرپایی امدادگران به بیش از هزار گردشگر ورودی به قشم


ارائه خدمات درمان سرپایی امدادگران به بیش از هزار گردشگر ورودی به قشم

قشم- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر قشم از ارائه خدمات درمان سرپایی به هزار و 414 نفر از گردشگران نوروزی ورودی به جزیره زیبای قشم مروارید خلیج فارس از سوی امدادگران و نجاتگران این جمعیت خبر داد.

احمدنور سرودی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح خدمت ‌رسانی نیروهای امدادرسان هلال احمر قشم در طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۱، از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا هفتم فروردین ۱۴۰۱، گفت: نیروهای امدادرسان این جمعیت در مدت زمان یادشده با انجام ۱۲ عملیات امداد و نجات ۴۸ حادثه دیده و مصدوم حوادث جاده ای و ترافیکی را نجات دادند.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۲ نفر از گردشگران و مسافران نوروزی از خدمات اسکان اضطراری بهره مند شدند.

رییس جمعیت هلال احمر قشم از گردشگران، مسافران نوروزی فصل بهار و قشموندان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ۱۱۲ تماس بگیرند.

سرودی اضافه کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

وی با اشاره به اینکه برای عملیات نوروزی، جمعیت هلال‌احمر قشم در آماده‌باش کامل قرار دارد، اظهار داشت: امدادگران، نجاتگران، جوانان و داوطلبان هلال احمر جزیره زیبای قشم نگین خلیج فارس تمام توان و تلاش خود را برای پیشگیری از حوادث ترافیکی و آسیب به گردشگران و مسافران نوروزی فصل بهار را در این ایام به کار خواهیم گرفت.

رییس جمعیت هلال احمر قشم گفت: در طرح امداد و نجات نوروزی نیروهای هلال احمر قشم در قالب ۴۴۱ نفر روز در ۲ پایگاه ثابت (پایگاه ساحلی شهید ذاکری قشم و پایگاه امداد و نجات جاده ای شهدای جزیره قشم در درگهان) و یک پایگاه موقت (پایگاه ساحلی بندرلافت) به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: همچنین اعضای فعال و جوان هلال احمر قشم با برپایی ۲ پست خدمات بشر دوستانه و با شعار «سفر مسوولانه در قرن جدید، قرن امید»، به صورت روزانه به مسافران نوروزی خدمات بشر دوستانه ارائه می‌کنند.

طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ادامه دارد.

جزیره قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره غیرمستقل جهان و بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس با یک هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع وسعت در جنوب ایران این روزها میزبان انبوه مسافران ایرانی و خارجی است که با سفر به این جزیره، از هوای کاملاً بهاری و ظرفیت‌های فراوان گردشگری قشم لذت می‌برند.

این جزیره با آغاز تعطیلات پایان سال و حضور انبوه گردشگران و مهمانان رنگ و بوی نوروزی و بهاری به خود گرفته است.

همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از اقصی نقاط میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت های منحصر بفرد گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن، راهی این منطقه در جنوبی ترین نقطه کشور می شوند.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورش‌های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ها است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق اسکله پهل بندرعباس به اسکله لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های سفید و غروب منحصر به فرد به عنوان مروارید خیج فارس شناخته می شود.

این جزیره زیبا به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری سارق گوشی موبایل توسط یگان حفاظت سازمان پایانه ها