جنگل دریایی حرا با خدمات ستاد سفر قشم برای انبوه‌ گردشگران خاطره‌انگیز شد


جنگل دریایی حرا با خدمات ستاد سفر قشم برای انبوه‌ گردشگران خاطره‌انگیز شد

قشم - ایرنا - شهردار شهر طبل قشم گفت: خاطرات خوش سفر به جنگل‌ دریایی حرا به‌عنوان یکی از شگفتی‌های عالم خلقت در این‌ جزیره، با خدمات خوب ستاد سفر قشم همیشه در ذهن گردشگران نقش خواهد بست.

به گزارش ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، مسلم هاشمی در حاشیه دیدار با افشار فتح‌الهی سرپرست سازمان منطقه آزاد و رییس ستاد سفر قشم، اظهار داشت: نوروز امسال با گذر از شرایط سخت کرونایی، برای همه میهمانان و گردشگران جزیره قشم به‌ویژه آنان که از نزدیک عظمت جنگل دریایی حرا را به نظاره نشستند، فراموش‌نشدنی خواهد بود.

وی با تقدیر از مدیریت ستاد خدمات سفر قشم برای ارائه خدمات به انبوه میهمانانی که قشم را مقصد گردشگری خود در نوروز ۱۴۰۱ انتخاب کردند، افزود: بسیاری از کسانی که به قشم سفر کردند، با ورود به شهر و اسکله طبل از زیبایی‌های جنگل منحصربه‌فرد حرا در این محدوده جغرافیای کشورمان لذت بردند.

به گفته شهردار طبل، عکس‌هایی که‌ میهمانان از گردش دریایی در جنگل حرا به یادگار گرفتند، برای همیشه در ذهن و یادشان به یادگار خواهد ماند.

هاشمی اظهار امیدواری کرد: با ایجاد شرایط مناسب‌تر، بتوانیم در زمان‌های دیگر سال به‌ویژه نوروز آینده، میزبانی شایسته برای هم‌وطنانمان که از نقاط مختلف کشور به این جزیره سفر می‌کنند، باشیم.

جنگل های دریایی حرا در جزیره قشم یکی از ۵۳ منطقه حراست شده دنیاست که همه ساله شمار زیادی از دوستداران طبیعت را به سمت خود فرا می خواند و کمتر کسی است که در سفر به این جزیره زیبا از این شرایط ویژه غافل بماند، این جنگل ها تجلی پیوند و یکی از جلوه های ویژه شگفتی طبیعت ایران زمین است.

جزیره قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره غیرمستقل جهان و بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس با یک هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع وسعت در جنوب ایران این روزها میزبان انبوه مسافران ایرانی و خارجی است که با سفر به این جزیره، از هوای کاملاً بهاری و ظرفیت‌های فراوان گردشگری قشم لذت می‌برند.

این جزیره با آغاز تعطیلات پایان سال و حضور انبوه گردشگران و مهمانان رنگ و بوی نوروزی و بهاری به خود گرفته است.

همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از اقصی نقاط میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت های منحصر بفرد گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن، راهی این منطقه در جنوبی ترین نقطه کشور می شوند.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورش‌های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ها است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق اسکله پهل بندرعباس به اسکله لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های سفید و غروب منحصر به فرد به عنوان مروارید خیج فارس شناخته می شود.

این جزیره زیبا به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن