شناورهای سبک از تردد در خلیج فارس و تنگه هرمز خودداری کنند


شناورهای سبک از تردد در خلیج فارس و تنگه هرمز خودداری کنند

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با توصیه های زودهنگام هواشناسی اعلام کرد: با توجه به نامساعد بودن شرایط دریا از تردد شناورهای سبک و فعالیت های تفریحی به دلیل وزش شدید باد و تلاطم دریا در خلیج فارس و تنگه هرمز خودداری و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله های مناطق غربی و مرکزی صورت پذیرد.

محمد کاملی دیرستانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی هواشناسی جوی، دریایی و دمایی امروز دوشنبه هشتم فروردین ۱۴۰۱، افزود: طی روز جاری وزش باد شدید در مناطق دریایی استان هرمزگان تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: شدت باد در بنادر غربی استان هرمزگان در ساعت های منتهی به عصر و شب به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: دریا مواج و ارتفاع امواج به ویژه در ساعت های منتهی به عصر و شب در بنادر غربی استان هرمزگان در محدوده ۲۵۰ سانتی متر پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: از ظهر در محدوده تنگه هرمز و دریای عمان نیز افزایش سرعت باد سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

وی افزود: همچنین از ظهر (سه شنبه هشتم فروردین ۱۴۰۱) از میزان شدت باد و تلاطم دریا در محدوده سواحل استان هرمزگان کاسته خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم گفت: از لحاظ دمایی نیز از روز چهارشنبه (دهم فروردین ۱۴۰۱) به ویژه در مناطق شرقی استان هرمزگان افزایش نسبی دمان پیش بینی می شود.

وی آینده نگری وضعیت جوی، دریای و دمایی را برای هفته جاری اعلام کرد و گفت: سه شنبه و چهارشنبه با توجه به شدت گرفتن باد در جنوب شرق کشور، افزایش سرعت باد و احتمال گرد و غبار در مناطق شرقی و شمالی استان هرمزگان دور از انتظار نخواهد بود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس حسرت برانگیز افسانه پاکرو در 41 سالگی ! / خانم بازیگر انگار 20 سالشه !