بیش از 55 هزار گردشگر از خدمات ورزشی جزیره کیش بهره مند شدند


بیش از 55 هزار گردشگر از خدمات ورزشی جزیره کیش بهره مند شدند

کیش - ایرنا - مدیر مرکز ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش گفت: از ابتدای آغاز سفرهای نوروزی تا کنون 55 هزار و 752 گردشگر از خدمات ورزشی و تفریحی این جزیره بهره مند شدند.

عزیز الله فرضی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرکز ورزش و تفریحات سالم این جزیره در تعطیلات نوروزی با مشارکت بخش خصوصی ۱۲ نوع خدمت ورزشی و تفریحی از جمله پلاژ و استخر ویژه آقایان و بانوان، دوچرخه سواری، کلوپ های غواصی و تفریحات دریایی، شناورهای تندرو، کف شیشه ای و آکواریومی و سوارکاری به گردشگران نوروزی ارائه می کند.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات ورزشی و تفریحی به گردشگران از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شده و در این مدت برای ۵۵ هزار و ۷۵۲ نفر خدمت ارائه شده که دوچرخه سواری با ۲۲ هزار و ۴۶۲ مورد بیشترین خدمت ارائه شده است.

فرضی پور یادآور شد: پس از دوچرخه سواری، غواصی و تفریحات دریایی با ۱۶ هزار و ۸۲۶ مورد خدمت، پلاژ بانوان و آقایان با ۹ هزار ۱۷۳ مورد خدمت و شناورهای تندور، کف شیشه ای و آکواریومینیز در رتبه های بعدی قرار دارند.

کیش ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد و سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر است که ۱۱ برابر کل کشور و ۴ برابر میزان جهانی است‌.

این جزیره به واسطه ایجاد زیرساخت های گردشگری هم اکنون با ۳۰ نوع خدمت توریستی یکی از مهمترین مراکز گردشگری ایران اسلامی بوده و به نسبت وسعت خود دارای یکی از وسیع ترین و کم خطرترین سواحل دنیااست.

پیش از شروع همه گیری کرونا جزیره کیش همه ساله شاهد حضور حدود ۲ میلیون گردشگر بود که این تعداد در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به کمترین میزان خود رسیده بود اما هم اکنون در نتیجه اقدامات مقابله ای با ویروس کرونا از جمله واکسیناسیون عمومی سفرها به جزیره کیش مجددا آغاز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس