نگاه علمی مهمترین رویکرد سازمان منطقه آزاد کیش در سال جاری است


نگاه علمی مهمترین رویکرد سازمان منطقه آزاد کیش در سال جاری است

کیش - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: نگاه علمی مهمترین رویکرد این سازمان در سال تولید؛ دانش بنیان - اشتغال آفرین خواهد بود.

به گزارش ایرنا، مهدی کشاورز روز دوشنبه در آیین اهتزار پرچم نوروز در جزیره کیش اظهار داشت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب شعار امسال از سه کلید واژه تشکیل شده که سازمان منطقه آزاد کیش برای تحقق این شعار نگاه علمی را مهمترین مبنای کاری خود قرار داده است.

وی با اشاره به از سرگیری مسافرت های نوروزی در جزیره کیش پس از 2 سال وقفه به علت شرایط کرونایی اضافه کرد: این سازمان در راستای تسهیل ارایه خدمات به مسافران و گردشگران تمام تلاش خود را بکار بسته تا مسافران لحظات خوبی را در این جزیره سپری کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با اشاره اهتزار پرچم نوروز در این جزیره برای اولین بار در کشورهای حوزه نوروز اظهار داشت: این پرچم یک نماد و سنبلی برای ایام نوروز است و تقارنی با هیچ موضوع دیگری ندارد و بدون شک تثبیتی بر تمام اتفاقات خوبی این عید در جزیره خواهد بود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای اهتزار و طراحی این پرچم از چند ماه گذشته آغاز شده است یادآور شد: اهتزاز پرچم نوروز در کیش با هماهنگی نهادها و دستگاه های مختلفی انجام شده و امیدوار هستیم که شروعی بر تفکر استفاده از ظرفیت های برای توسعه جزیره باشد.

پرچم نوروز که با الگوگیری از فرهنگ تاریخی ایران در سه رنگ سبز، آبی و سفید با نمادهای ایرانی اسلامی طراحی شده و به عنوان تمثیلی از نوروز باستانی است که رنگ آبی آن در بالا سمبل آسمان، سفید در وسط نشان صلح و دوستی و سبز در پایین مظهر طبیعت است.

پرچم در دل خود شمسه ای به عنوان نماد خورشید را جای داده که در داخل این شمسه نیز دعای تحویل سال به شکل هلال ماه با خط شکسته نستعلیق ایرانی تحریر شده است.

در بالای رنگ سفید نماد بارش ها و پایین آن نماد رویش ها با استفاده از طرح های اسلیمی طراحی شده؛ مقرر شده این پرچم همه ساله اول تا ۱۲ فروردین به مدت ۱۲ روز به عنوان نمادی از ۱۲ ماه سال در اسکله تفریحی جزیره کیش به اهتزار در بیاید و در روز ۱۲ فوردین پس از پایین کشیدن آن پرچم ایران به مناسبت روز جمهوری اسلامی به اهتزار دربیاید.

نوروز به طور رسمی روز اول فروردین در تقویم جلالی و ۲۱ مارس در تقویم گریگوریان است و در واقع، لحظه اعتدال بهاری و شروع فصل بهار در نیمکره شمالی محسوب می‌شود و کشورهای متعددی هستند که با شروع سال جدید شمسی، جشنی موسوم به نوروز برپا می‌کنند.

امروزه تعداد مردم بیشتری نسبت به جمعیت ۸۰ میلیونی کشورمان، نوروز را به رسمیت می‌شناسند. طبق آمارها بیش از ۱۸۷ میلیون نفر در ۱۱ کشور سراسر جهان، نوروز را به‌ عنوان جشن ملی خود برگزار می‌کنند.

کشورهایی که نوروز در تقویم ملی‌شان به ثبت رسیده است و تعطیلات رسمی برای آن اعلام کرده‌اند، عبارت‌اند از: ایران، تاجیکستان، آذربایجان، افغانستان، قزاقستان، قرقیزستان، آلبانی، ترکمنستان، ازبکستان، کوزوو، گرجستان و اقلیم کردستان عراق است.

مردم دیگر کشورها نیز نوروز را به‌صورت غیررسمی جشن می‌گیرند. هند، ترکیه، مصر، فرانسه، ناحیه تاتار روسیه، آمریکا، انگلستان، کانادا، هلند، آلمان، لبنان، سوریه، چین، امارات و سوئد از این قبیل کشورها هستند.

همچنین صبح امروز تعدادی از مسافران جزیره کیش در فرودگاه کیش از سوی ستاد نوروز جزیره با اهدای شاخه و برخی هدایا مورد استقبال قرار گرفتند.

نورز ۱۴۰۱ جزیره کیش پس از ۲ سال شاهد حضور گردشگرانی از نقاط مختلف کشور است و طبق اعلام ستاد نوروزی جزیره تمهیدات لازم برای پذیرایی از گردشگران اندیشیده شده است.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم