جوانان هلال احمر حوادث محیطی را به گردشگران قشم گوشزد می کنند


جوانان هلال احمر حوادث محیطی را به گردشگران قشم گوشزد می کنند

قشم- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر قشم گفت: اعضای جوان و فعال این جمعیت در تعطیلات نوروز 1401 با راهنمایی گردشگران ورودی به این جزیره برای استقرار در نقاط ایمن و کاهش آسیب پذیری به لحاظ ویروس کرونا، آسیب ها و حوادث محیطی را به آنان گوشزد می کنند.

احمدنور سرودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیک ساز) اظهار داشت: اعضای جوان عضو این جمعیت در تعطیلات نوروز سال جدید در جزیره قشم مروارید خلیج فارس خدمات متنوع بشر دوستانه، کمک های اولیه امدادی و آموزش های همگانی را با رویکرد ایمنی و سلامت گردشگران ورودی به قشم به ویژه پیشگیری و کاهش آسیب پذیری کودکان، در اماکن گردشگری، بنادر و اسکله های دریایی و مبادی ورودی آن را ارائه می کنند.

وی ادامه داد: گردشگران ورودی به جزیره قشم با انجام امضایی نمادین در میثاق نامه طرح بهرفت متعهد می شوند که در ایام تعطیلات نوروزی به بهبود رفتارهای ترافیکی کمک کنند.

رییس جمعیت هلال احمر قشم توضیح داد: این گردشگران و مسافران نوروزی با این تعهد آگاهانه به خود و جامعه قول می دهند که از کودکان خود در طول سفر مراقبت کنند، سرعت و سبقت مجاز را رعایت کنند، در هنگام استفاده از تلفن همراه توقف کنند، در هنگام خستگی و خواب آلودگی به ویژه ۳۰ کیلومتری مقصد سفر برای استراحت توقف کنند، با بستن کمربند، ایمنی خود، سرنشینان و به ویژه کودکان را تامین کنند، پس از هر یک ساعت و نیم رانندگی توقف و ۱۲ دقیقه استراحت و سپس به مسیر خود ادامه دهند، همواره از سالم بودن خودرو از لحاظ فنی اطمینان حاصل کنند و همواره در اماکن شلوغ فاصله گذاری اجتماعی و دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان به مسافرین نوروزی سازمان جوانان هلال احمر با شعار «نوروز ۱۰۴۱ سفر مسئولانه در قرن جدید، قرن امید» از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ در سراسر کشور برگزار می شود.

در اجرای این طرح در سراسر کشور ۳۱۳ پست ثابت و اکیپ سیار سحاب، شامل ۲۰۰ پست ثابت و ۱۱۳ اکیپ سیار سحاب، خدمات بشردوستانه و ارائه کمک های اولیه امدادی و آموزش های همگانی جمعیت هلال احمر را با رویکرد ایمنی و سلامت مسافران به ویژه پیشگیری وکاهش آسیب پذیری کودکان، در مقاصد گردشگری، نقاط منتهی به مقاصد سفر، پایانه های مسافربری و مبادی ورودی استان ها ارائه می دهند.

هدف از اجرای این طرح ملی مشارکت اعضای جوان و فعال سازمان جوان جمعیت هلال احمر در فعالیت های بشردوستانه و نهادینه سازی حس مسوولیت پذیری اجتماعی، ارتقاء ایمنی و سلامت همنوعان و هموطنان در سفرهای نوروزی و تامین نشاط جمعی عنوان شده است.

در اجرای پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیک ساز)، خدمات فضای دوستدار کودک، خدمات آموزشی و مهارتی، خدمات زیست محیطی، خدمات فرهنگی (اطلاع رسانی و راهنمایی) در نوروز ۱۴۰۱ توسط اعضای فعال و مهرورز سازمان جوانان هلال احمر به گردشگران و مسافران نوروزی ارائه می شود.

در برگزاری این طرح ملی در سراسر کشور، ۱۱۳ تیم سحاب خدمات اکیپ های سحاب (سفیران حمایت های امدادی و بشردوستانه) در تعطیلات نوروز علاوه بر خدمات آموزشی، فرهنگی و زیست محیط با اولویت خدمات امدادی، ایمنی و سلامتی آماده ارائه خدمات امداد و کمک های اولیه به مسافران و گردشگران، مشارکت در غربالگری و سنجش سلامت مسافران نوروزی و آموزش سنجش فشار خون به آن ها و ارائه خدمات متناسب با مصوبات ستاد مبارزه با کرونا فعالیت می کنند.

جزیره قشم در جنوب ایران با آغاز تعطیلات پایان سال و حضور انبوه گردشگران و مهمانان رنگ و بوی نوروزی و بهاری به خود گرفته است.

همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از اقصی نقاط میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت های منحصر بفرد گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن، راهی این منطقه در جنوبی ترین نقطه کشور می شوند.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق اسکله پهل بندرعباس به اسکله لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های سفید و غروب منحصر به فرد به عنوان مروارید خیج فارس شناخته می شود.

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


جشن خردادگان یا خرداد روز چیست؟