هشت پایگاه امداد و نجات هلال احمر در کیش مستقر شده است


هشت پایگاه امداد و نجات هلال احمر در کیش مستقر شده است

کیش - ایرنا - رییس مرکز مستقل جمعیت هلال احمر کیش گفت: همزمان با آغاز طرح نوروزی جمعیت هلال احمر، هشت پایگاه امداد و نجات در نقاط مختلف این جزیره مستقر شده است.

محمدشهاب الدین محمدی‌عراقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه های جمعیت هلال احمر این جزیره بر اساس تقویم هلال احمر کشور تا پایان تعطیلات نوروزی و با بکارگیری امکانات و ظرفیت های تخصصی امدادگران اجرا می شود.

وی افزود: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر کیش شامل راهنمای میهمانان و امدادرسانی به مسافران و گردشگران، آمادگی کامل برای امدادرسانی هنگام بروز حوادث احتمالی است که تمام این خدمات در هشت پایگاه امداد و نجات ارایه می شود.

وی اضافه کرد: این پایگاه ها در نقاط پر تردد جزیره شامل اسکله تفریحی، کشتی یونانی، ساحل مرجان، کمپ گردشگری مصلا، مرکز ستاد پشتیبانی، مرکز کنترل عملیات، پایگاه واکنش سریع و بندرگاه جانمایی شده است.

محمدی‌عراقی یادآور شد: در این پایگاه ها 56 نفر به صورت 24 ساعته در قالب سه شیفت به مسافران و گردشگران خدمات امداد و نجات ارایه خواهند داد و علاوه بر آن اقلام فرهنگی شامل نقشه و بروشور و لوازم بهداشتی بین مسافران نوروزی توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مواقع ضروری نیز امدادگران آماده ارایه خدمات نجات غریق هستند افزود: با توجه به اینکه شنا در مکان هایی خارج از پلاژ بانوان و آقایان توصیه نمی شود و انتظار داریم گردشگران برای حفظ سلامت خود در سواحل کیش به علت عدم استقرار ناجی از شنا خودداری کنند.

نورز 1401 جزیره کیش پس از 2 سال شاهد حضور گردشگرانی از نقاط مختلف کشور است و طبق اعلام ستاد نوروزی جزیره تمهیدات لازم برای پذیرایی از گردشگران اندیشیده شده است.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی