جانباز 70 درصد دفاع مقدس در آبهای خلیج فارس میهمان آسمان شد


جانباز 70 درصد دفاع مقدس در آبهای خلیج فارس میهمان آسمان شد

قشم- ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت قشم از غرق شدن یک جانباز 70 درصد دفاع مقدس در ساحل پارک آفتاب این جزیره خبر داد.

دکتر یاسر مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: متاسفانه این یادگار دفاع مقدس که دارای قطع عضو از ناحیه ۲ پا بود در ساحل یادشده دچار غرق شدگی شد که هنگام گرفتن پیکر آن از سوی گروه های امدادی از دریا بدنش بدون هیچ گونه علائم حیاتی ثبت و گزارش شد.

وی با بیان اینکه شنا در دریا همانند شنا در دریاچه، سد یا استخر نیست و برای شنای مطمئن در دریا، علاوه بر مهارت در شنا باید ویژگی رفتار آب و امواج دریا را نیز به خوبی شناخت، ادامه داد: پیشگیری از غرق شدگی به آموزش همگانی در خصوص خطرات موجود در اماکن آبی مختلف، فرهنگ سازی استفاده صحیح و ایمن از اماکن آبی و همچنین جلب مشارکت سازمان های مرتبط مانند آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مدارس و سمن ها نیاز دارد.

سرپرست شبکه بهداشت قشم به مسافران نوروزی و گردشگران سواحل خلیج فارس توصیه کرد از تنها گذاشتن کودکان، بیماران و افراد سالخورده در حاشیه ساحل خودداری کرده و از شنا کردن در نقاط ممنوعه و پرخطر (شنا ممنوع) ‌ به خصوص در دریای توفانی و مواج خودداری کنند.

روز گذشته نیز دکتر محمدرضا اسلامی رییس اداره پزشکی قانونی شهرستان قشم از غرق شدن یک جوان ۱۷ ساله بیرجندی در ساحل ناز قشم خبر داده بود.

این جوان بیرجندی نیز که به همراه سایر همسفران خود برای شنا به منطقه جزایر ناز رفته بود، متاسفانه به دلیل تلاطم دریا غرق شد که جسدش توسط عوامل امدادی پیدا و به ساحل آورده شد.

علت مرگ این جوان شرایط نامساعد جوی و دریایی، نا آشنایی به موقعیت ساحلی و عمق آب باعث مرگ این گردشگر عنوان شده بود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی