سه فروند شناور ناجی در بنادر دریایی قشم مستقر شدند


سه فروند شناور ناجی در بنادر دریایی قشم مستقر شدند

قشم- ایرنا- مدیر بنادر و دریانوردی قشم اعلام کرد: در آستانه سال نو سه فروند شناور ناجی در مسیرهای دریایی قشم به بنادر پهل، لافت و شهید ذاکری این جزیره مستقر شدند.

علی اشتری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: این شناورها شامل ۲ شناور جستجو و نجات دریایی و یک شناور آتشخوار جهت افزایش ضریب ایمنی دریانوردی شناورهای مسافربری متردد در خطوط دریایی قشم به بندرهای یادشده در این جزیره زیبا مستقر شدند.

وی ادامه داد: شناورهای ناجی مستقر در جزیره قشم از مدرن ترین شناورهای پیشرفته جستجو و نجات دریایی می باشند که با سرعت بسیار بالا و با قابلیت مانور مطلوب و تجهیزات بسیار پیشرفته پزشکی می باشند.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان قشم اضافه کرد: این شناورها در صورت نیاز «شناورهای مضطر» و اعلام شرایط اضطراری عمومی و پیچیده از سوی آنان در سریعترین زمان ممکن به کمک آنها خواهند شتافت.

اشتری با اشاره به اینکه در راستای انجام عملیات جستجو و نجات دریایی در ۱۵ نقطه از جزیره قشم هم از ظرفیت های بومی منطقه «همیار ناجی» استفاده می شود، توضیح داد: پرسنل این شناورهای ناجی در صورت دریافت درخواست کمک اضطراری در پهنای نیلگون خلیج همیشه فارس به صورت شبانه روزی کار امدادرسانی به هر شناور ایرانی و غیر ایرانی که نیاز به کمک داشته باشند را انجام می دهند.

۹ اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل، دهخدا و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.

این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم در جنوب ایران با آغاز تعطیلات پایان سال و حضور انبوه گردشگران و مهمانان رنگ و بوی نوروزی و بهاری به خود گرفته است.

همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از اقصی نقاط میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت های منحصر بفرد گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن، راهی این منطقه در جنوبی ترین نقطه کشور می شوند.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عموی از طریق اسکله پهل بندرعباس به اسکله لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های سفید و غروب منحصر به فرد به عنوان مروارید خیج فارس شناخته می شود.

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج