520 میلیون لیتر بنزین در استان قزوین مصرف شد


520 میلیون لیتر بنزین در استان قزوین مصرف شد

قزوین - ایرنا - مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه قزوین گفت: 520 میلیون لیتر بنزین طی سال 1400 در سطح استان مصرف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال 99 به میزان 14.29 درصد افزایش داشته است.

لطف الله مسعودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان مصرف بنزین استان قزوین طی سال گذشته بالغ بر ۴۵۵ میلیون لیتر بود که توسط جایگاه های عرضه سوخت ارایه شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۲ جایگاه عرضه فرآورده های نفتی با یک هزار و ۸۲ عدد نازل در سطح استان قزوین اقدام به عرضه سوخت می کنند که این تعداد در سال ۹۹ بالغ بر ۸۶ جایگاه بود.

این مسوول به جایگاه های عرضه گاز طبیعی فشرده (CNG) فعال استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۵۹ جایگاه با ۳۶۸ نازل در سراسر استان فعال بوده تا جایی که امسال این تعداد جایگاه بالغ بر ۲۲۶ میلیون متر مکعب گاز به خودروها عرضه داشته اند.

مسعودی با اشاره به میزان مصرف نفتگاز معمول و یور در قزوین، اظهار داشت: امسال ۴۸۲ میلیون لیتر نفتگاز در سطح استان از طریق جایگاه های عرضه سوخت ارایه شد در حالی که این میزان عرضه در سال گذشته بالغ بر ۴۶۳ میلیون لیتر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته و برنامه ریزی های انجام شده در حال حاضر استان قزوین از ذخیره مطمئن سوخت در انبارهای نفتی خود برخوردار می باشد.

وی یادآور شد: در حوزه بازدیدهای کمی و کیفی از فرآورده های نفتی استان طی سال جاری باید گفت که ۱۱ هزار و ۶۹۴ مورد بازدید کمی و چهار هزار و ۳۱۰ مورد نیز بازدید کیفی توسط کارشناسان این شرکت امسال از جایگاه های عرضه سوخت صورت گرفته است.

مسعودی با اشاره به کریدور ارتباطی قزوین با استان های شمال و شمال غرب به پایتخت، افزود: قزوین به لحاظ سوق الجیشی و ارتباط بین استانی از گذشته های دور دارای اهمیت خاص و ویژه ای بوده تا جایی که همه ساله و به مناسبت های مختلف شاهد ترددهای عظیم جاده ای در جاده های مواصلاتی آن هستیم و به همین جهت کار سوخت رسانی به جایگاه های عرضه سوخت همواره دارای اهمیت بوده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه قزوین اضافه کرد: به همین جهت سامانه ۰۹۶۲۷ شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به رانندگان و مسافران نوروزی در خصوص مسایل مربوط به سوخت رسانی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، ناوگان شرکت پخش فرآورده های نفتی قزوین دارای ۹۱ دستگاه کامیون سوخت رسان است که وظیفه سوخت رسانی را علاوه بر واحدهای کشاورزی و صنعتی به جایگاه های عرضه سوخت سراسر استان را برعهده دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد محشر 19 اردیبهشت + فیلم