منع تردد کامیون ها از طریق بنادر پل و لافت از فردا 29 اسفند تا 15 فروردین


منع تردد کامیون ها از طریق بنادر پل و لافت از فردا 29 اسفند تا 15 فروردین

قشم - ایرنا - مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم از ممنوعیت تردد کامیونها در مسیر دریایی بنادر پل به لافت و بلعکس خبر داد و گفت: بجز کامیون‌های حامل ارزاق عمومی، سوختی و مایحتاج مصرفی، از تردد دیگر کامیون‌ها از فردا 29 اسفند 1400 تا پایان طرح سفرهای نوروزی (15 فروردین 1401) ممانعت صورت می پذیرد.

علی اشتری عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این اقدام را در راستای بالا بردن سطح ایمنی در بنادر یادشده، سهولت خدمات رسانی به خودروهای سواری و افزایش ظرفیت ناوگان با توجه به حجم عظیم سفرها در ایام نوروز اعلام و اظهار داشت: طی هماهنگی صورت گرفته با اداره کل گمرک قشم و سازمان منطقه آزاد، طرح یادشده از فردا آغاز و تا پانزدهم فروردین ادامه خواهد داشت.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان قشم، تردد کامیون‌های حامل ارزاق عمومی، مواد سوختی، فاسد شدنی و مایحتاج مصرفی را بلامانع و تردد دیگر کامیونها را ممنوع اعلام کرد.

بنادر پل و لافت یکی از مبادی مهم ورود و خروج به بزرگترین جزیره خلیج فارس (قشم) بوده که هموطنان در طول سال از طریق این دو بندر و با خودروی شخصی از سرزمین اصلی به جزیره قشم و بلعکس آمد و شد می کنند.

جزیره قشم مروارید خلیج فارس ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم