ظرفیت پروازهای قشم در آستانه سال نو افزایش یافت


ظرفیت پروازهای قشم در آستانه سال نو افزایش یافت

قشم- ایرنا- مدیرکل فرودگاه بین المللی قشم گفت: با برقراری پروازهای فوق العاده، ظرفیت پروازهای قشم در مسیرهای مختلف در آستانه نوروز 1401 افزایش یافت.

غلامرضا دهقانی زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با برقراری پروازهای یادشده، تعداد پروازها ایام تعطیلات نوروز در هفته به ۲۰۴ نشست و برخاست رسیده که نسبت به هفته آخر اسفند حدود ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: با افزایش این ظرفیت، هموطنان و مسافران نوروزی فصل بهار می توانند در مسیرهای جزیره قشم از تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، گرگان و دبی و بالعکس بیشتر از گذشته تردد کنند.

مدیرکل فرودگاه بین المللی قشم اضافه کرد: برنامه پروازهای فوق العاده در مسیرهای یادشده از طریق شرکت های هواپیمایی «قشم ایر»، «ایران ایر»، «آتا»، «زاگرس»، «سپهران»، «تابان»، «آسمان»، «پارس ایر»، «وارش» و «ساها» در راستای تکریم مهمانان نوروزی انجام شده است.

دهقانی توضیح داد: در این راستا با اجرای برنامه پروازهای فوق العاده، بطور میانگین بیشتر مسیرهای داخلی نسبت به هفته قبل حدود ۵۰ درصد رشد داشته که به عنوان نمونه مسیر تهران از ۹۸ نشست و برخاست به ۱۴۰ و مسیر مشهد از ۱۶ نشست و برخاست به ۲۶ و مسیر اصفهان از ۸ نشست و برخاست به ۱۸ افزایش یافته است.

وی افزود: فرودگاه بین المللی قشم هشت نشست و برخاست در هفته در مسیر دبی و بلعکس دارد که در روزهای شنبه، دوشنبه، پنجشنبه و جمعه انجام می پذیرد که دو شرکت هواپیمایی «قشم ایر» و «ایران ایر» مسیر پروازی دبی را انجام می دهند.

مدیرکل فرودگاه بین المللی قشم با بیان اینکه حضور مسافران پرواز دبی سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه ضروری است و مطابق مقررات به منظور جلوگیری از تاخیر پرواز ناشی از دیر آمدن مسافران، کانتر پذیرش مسافرین دبی ۴۵ دقیقه قبل از پرواز بسته می شود، اظهار داشت: داشتن کارت واکسن و تست (پی. سی. آر) منفی با اعتبار ۴۸ ساعت برای مسافران دبی ضروری است.

وی تاکید کرد: مسافران پرواز قشم به دبی برای تسریع در امر پذیرش، بهتر است قبل از آمدن به فرودگاه نسبت به پرداخت عوارض خروج از کشور اقدام کنند. همچنین با توجه به محدودیت فضای ترمینال در این ایام ترافیک نوروزی و به منظور رفاه حال مسافران، خواهشمند است همراهان مسافران دبی پس از رساندن مسافر، وارد ترمینال نشوند.

دهقانی اعلام کرد: حضور مسافران پروازهای داخلی ۲ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه ضروری است و کانتر پذیرش مسافرین داخلی طبق مقررات ۳۰ دقیقه قبل از پرواز بسته خواهد شد.

عضو هیات مدیره و مدیرکل فرودگاه بین المللی قشم در پایان ضمن خیر مقدم به تمام مسافران نوروزی که جزیره عجایب هفت گانه خلیج فارس (قشم) را برای سفر نوروزی انتخاب کردند، افزود: تمام عوامل فرودگاهی در این ایام تمام تلاش خود را می کنند تا اوقات خوبی برای آنان در خاطرشان باقی بماند و نکته حائز اهمیت این است که مسافران پروازهای هوایی به خاطر داشته باشند که موقع بازگشت حداقل ۲ ساعت قبل در فرودگاه حضور داشته باشند.

همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از اقصی نقاط میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت های منحصر بفرد گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن، راهی این منطقه در جنوبی ترین نقطه کشور می شوند.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عموی از طریق اسکله پهل بندرعباس به اسکله لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های سفید و غروب منحصر به فرد به عنوان مروارید خیج فارس شناخته می شود.

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس