مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید


مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید

کرمانشاه - ایرنا - نیمه شعبان دیگری از راه رسید تا بازهم دل ها به سمت و سوی امام غایب از نظر پرواز کند، امامی که عدالت انتظارش را می کشد و زادروز میلادش بشارتی روح پرور برای همه عاشقان و شیفتگان و مستضعفانی است که چشم به راه آمدنش هستند.

به گزارش ایرنا، همه در انتظار آن نجات دهنده بزرگ به سر می برند و یاد او مایه آرامش دل ها، زدودن زنگار یأس و نومیدی، حرکت به سوی خودسازی و فراهم ساختن زمینه های ظهور او است، مهدویت، استمرار حرکت پیامبران و امامان و اهداف آن همان اهداف انبیا و اولیای الهی است.

در جهانی که شور و شر از در و دیوارش می بارد و همه از ظلم و جور و ستم خسته شده اند و رهبر و راهنمایی می جویند، انتظار و امید ظهورش نویدبخش، امن و امان و صلح و عدالت است.

حضرت مهدی (عج)، ادامه دهنده راه معصومان است و مهدویت، استمرار نبوت و امامت شمرده می شود، در روایات نیز سیره حضرت مهدی (عج)، همان سیره پیامبر (ص) و امام علی (ع) دانسته شده است.

امام زمان (عج) متعلق به همه بشریت است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان، امام زمان (عج) را متعلق به همه بشریت دانست و گفت: حکومت سراسر عدل ایشان نیز جهانی خواهد بود و متعلق به گروه یا عده خاصی از مسلمانان نیست.

آیت الله امان نریمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، موضوع ظهور حضرت ولی عصر (عج) را یک بحث جهانی و فراملیتی عنوان کرد و گفت: در روایات متعددی از ائمه مصومین (ع) نقل شده که پس از ظهور امام عصر (عج) دنیا از عدالت پرخواهد شد و این عدالت و برابری تنها مختص به شیعیان و یا حتی مسلمانان دیگر با سایر مذاهب نیست بلکه مسیحیت، یهودیت، زرتشتی ها، بودایی ها و ... نیز از آن متنعم و برخوردار خواهند بود.

وی با بیان اینکه اعتقاد به ظهور منجی در همه ادیان وجود دارد که فردی در آخرالزمان ظهور کرده و دنیا را از عدل پر می کند، افزود: همه ما در دوران غیبت وظایف مهمی برعهده داریم و لازم است با عمل به آن ها زمینه را برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) فراهم کنیم.

وی به بحث انتظار فرج امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت: رسول مکرم اسلام (ص) در روایتی که شیعه و سنی هم آن را نقل کرده اند فرمودند که برترین اعمال در زمان غیبت انتظار فرج امام غایب است.

آیت الله نریمانی خاطرنشان کرد: منتظران واقعی خصوصیاتی دارند از جمله اینکه به معنای واقعی کلمه خود را بوسیله تهذیب نفس، پرهیز از گناه، حمایت از ولی فقیه، امر به معروف کردن و ... آماده ظهور امام زمان (عج) می کنند.

نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: افرادی که نسبت به دستورات وارده در دین اسلام بی توجه و از ولی فقیه زمان خود حمایت نمی کنند، افرادی هستند که تنها زبانی و نه دلی خود را منتظر امام عصر (ع) می دانند، این انتظار هیچ سودی برایشان نخواهد داشت.

وی یادآوری کرد: در زمان ظهور گروه هایی هستند که به مقابله با امام عصر(ع) می پردازند و سردمداران کفر در مقابل ایشان می ایستند اما با عنایت خداوند متعال ایشان بر همه کفر غلبه کرده و گرفتاری ها و پرشانی های مردم جهان به پایان می رسد

آیت الله نریمانی یادآور شد: ظهور امام عصر (عج) نیاز به مقدماتی دارد و همه مسلمانان باید برای فراهم کردن این مقدمات تلاش کنند تا بزودی شاهد ظهور همان منجی وعده داده شده یعنی حضرت مهدی (ع) باشیم.

امام زمان (عج) یاور و پشتیبان ضعفا و عدالت گستر عالم است

یکی از مدرسین حوزه و دانشگاه نیز عشق به امام زمان (عج) را عشق به تمام خوبی ها دانست و گفت: ایشان یاور و پشتیبان ضعیفان و عدالت گستر عالم است و روزی که دنیا پر از ظلم و استبداد شده باشد قیام کرده و همه جا را از عدالت پر می کند.

حجت الاسلام عبدالله کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بدون شک چشم همه مسلمانان و بلکه مستضعفان جهان به ظهور حضرت حجت (ع) است تا با حضور خود دنیا را از نابسامانی رهایی بخشد.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان در زمان غیبت امام عصر (عج) وظایف سنگینی برعهده دارند که از مهمترین آن ها صبر و دعا برای ظهور ایشان است، ادامه داد: فراهم کردن شرایط ظهور امام عصر با انجام به تکالیف دینی و آنچه که خداوند ما را به آن امر فرموده یکی دیگر از وظایفی است که باید انجام دهیم.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: یاوران حضرت مهدی (ع) افرادی هستند که دل از دنیا بریده و تنها طالب دیدار معشوق (خداوند) باشند و برای ظهور منتقم خون امام حسین (ع) لحظه شماری می کنند.

وی همچنین به اهمیت کمک به وضعیت نیازمندان جامعه منتظر در زمان غیبت اشاره کرد و گفت: صدقه دادن از طرف امام زمان، صدقه دادن برای سلامتی ایشان و رسیدگی به احوال مستمندان از جمله اقداماتی است که باید انجام گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی