امام جمعه جدید قصرشیرین منصوب شد


امام جمعه جدید قصرشیرین منصوب شد

قصرشیرین- ایرنا- شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در حکمی حجت الاسلام و المسلمین «صادق صالحی» را به عنوان امام جمعه جدید قصرشیرین منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس حراست و بازرسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در آیین تودیع امام جمعه جدید قصرشیرین در شورای اداری این شهرستان با اشاره به تحولات اخیر اوکراین گفت: درسی که از این حادثه ما می گیریم این است که باید به دنبال تقویت بسیج مردمی و غیرت ملی مذهبی در جامعه باشیم که یکی از راه های آن نماز جمعه است.

حجت الاسلام «حسنعلی قلعه» اظهار داشت: استقلال و عدم پایبندی به شرق و غرب افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی است که اکنون ما آن را به دنیا نشان دادیم و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در حوادث اخیر اوکراین و روسیه فرمودند که ما با جنگ مخالفیم و این افتخار بزرگی برای نظام ما است.

وی افزود: جوانان ما در جنگ تحمیلی بدون اسلحه مقابل دشمن ایستادند و ایثارگری کردند و از این رو غیرت و بسیج مردمی خیلی مهم است و ما باید به دنبال تقویت آن در جامعه باشیم.

امام جمعه جدید قصرشیرین منصوب شد

رییس حراست و بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: اگرچه روسیه کشوری بزرگ از نظر تجهیزات و ابزارهای جنگی و دارای کلاهک های هسته ای است و در مذاکرات وین نیز یک طرف ما روسیه است اما این افتخاری بزرگ ما است که ما اعلام می کنیم با جنگ مخالفیم و همچنین با تحریم نیز مخالف هستیم چون یک روزی سفارتخانه های کشورهای دیگر برای ما استراتژی را دیکته می کردند اما اکنون ما استقلال داریم.

وی از درس های دیگر جنگ اوکراین و روسیه را برای کشور ما تقویت بُعد قدرت نظامی و قوی تر شدن ما بیان کرد و همچنین درس دیگر این تحولات را بی اعتمادی به دول غربی و بدعهدی آن ها بیان کرد.

رییس حراست و بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه گفت: آمریکا به دنبال تضعیف قدرت سیاسی نظامی روسیه است، تضعیف اقتصاد اروپا و جبران عقب ماندگی خود در برابر چین و اثبات رهبری خود بر ناتو و آشکار کردن ضعف های اروپا از مواردی است که آمریکا در این تحولات به دنبال دستیابی به آن است.

حجت الاسلام قلعه ادامه داد: خنثی کردن استراتژی های دشمن از برکات وجود رهبری معظم انقلاب اسلامی است و این افتخاری برای کشورمان است.

وی اضافه کرد: در این تحولات همچنین نگاه منافقانه غرب به حقوق بشر نیز روشن است زیرا هیچ فرقی بین مردم اوکراین با یمن افغانستان و فلسطین نیست و در این جریان کاملا مشخص است که آمریکا به دنبال اهداف دیگری است.

وی همچنین از طرف رییس شورای سیاستگذاری کشور از اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان قصرشیرین و زحمات امام جمعه قبلی این این شهرستان حجت الاسلام " علی ملکی " و حجت الاسلام «اسماعیل شامحمدی» امام جمعه موقت قصرشیرین قدردانی کرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین نیز گفت: این شهرستان با ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق در گذشته جزیی از راه اریشم بوده و اکنون دارای ۲ مرز رسمی با حکومت مرکزی عراق و اقلیم کردستان این کشور است.

«حجت خدرویسی» افزود: قصرشیرین قبل از جنگ تحمیلی پرجمعیت ترین شهرستان استان کرمانشاه بوده که پس از جنگ دوباره بازسازی شد و اکنون دارای ۲ بخش مرکزی و سومار است که بخش مرکزی این شهرستان ۵۳ روستا دارد که ۲۸ روستای آن دارای سکنه و بخش سومار نیز ۲۷ روستا دارد که هفت روستای آن دارای سکنه و بازسازی شده است.

وی ادامه داد: قصرشیرین دارای ۱۸ باب مسجد است که بیش از ۶۰۰ شهید و ۱۳۰ جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و مردم این شهرستان نیز با فرق مختلف اسلامی به طور مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

امام جمعه جدید قصرشیرین منصوب شد

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه نیزبا قدردانی از حجت الاسلام «علی ملکی» امام جمعه پیشین و حجت الاسلام «اسماعیل شامحمدی» امام جمعه موقت این شهرستان گفت: از زحمات تمامی اعضای ستاد نمازجمعه به دلیل پای کار بودن برای حفظ این سنگر مهم قدردانی می کنم.

حجت‌الاسلام سید «محمدحسین ضیغمیان»، افزود: در باب اهمیت نماز جمعه همین بس که امام راحل فرمودند اگر جمهوری اسلامی هیچ دستاوردی نداشت فقط نماز جمعه را داشت همین برای اسلام بس است.

امام جمعه قصرشیرین نیز در این مراسم در سخنانی گفت: کار فردی هیچ کجا جواب نمی دهد و این وحدت است که باعث پیشرفت امور می شود.

حجت الاسلام «صادق صالحی» افزود: مساله فرهنگی بسیار مهم است و همه ما به عنوان سربازان ولایت وظیفه داریم که برای رضای خدا در جامعه خدمت کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «علی ملکی» به مدت ۱۰ سال امام جمعه قصرشیرین بود که اکنون حجت الاسلام «صادق صالحی» این سمت را برعهده گرفت.

رییس حراست و بازرسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، اعضای شورای اداری و اعضای ستاد نماز جمعه قصرشیرین پس از جلسه شورای اداری در مزار شهدای گمنام قصرشیرین حضور یافته و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

قصشریرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سید علی موسوی بی قرار