296 روستای کردستان سال 1401 به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود


296 روستای کردستان سال 1401 به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود

سنندج- ایرنا- سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان گفت: در حال حاضر از یک هزار و 315 روستای بالای 20 خانوار استان، 296 مورد آن فاقد پوشش اینترنت هستند که سال آینده همه این روستاها نیز به شبکه سراسری اطلاعات متصل خواهند شد.

ابراهیم ادریسی روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و با تامین اعتبارات مورد نیاز توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سال آینده همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار محروم از اینترنت، به وسیله اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

وی توسعه ظرفیت شبکه انتقال اینترنت را در شهرستان‌های سقز، کامیاران، مریوان، بانه، بیجار و دیواندره از برنامه‌های اداره کل ارتباطات استان در سال آینده عنوان کرد و افزود: سال ۱۴۰۱ ساخت پایانه فیبرنوری در دیواندره و مریوان نیز با تجهیزات مدرن و داخلی آغاز خواهد شد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: در سال آینده، فیبر نوری در سه مرحله اجرا خواهد شد که اولویت اول اجرای ۲۰۰ کیلومتر است ضمن اینکه طبق وعده مخابرات، اجرای پروژه ۲۶۰ کیلومتر فیبرنوری که سال ۱۳۹۸ آغاز شد، تا اردیبهشت سال آینده به اتمام می رسد.

ادریسی یادآور شد: سال آینده به فعالان حوزه آی سی تی نیز از محل بند الف ۴۱۱ میلیارد ریال و بند ب تبصره ۱۸، ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود و متقاضیان می‌توانند از طریق سایت https://tavanafarin.ito.gov.ir برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.

تکمیل ساختمان آی سی تی کردستان با ۸۵ درصد پیشرفت و خرید زمین برای اجرای سه پایانه فیبرنوری از دیگر برنامه‌های اداره کل ارتباطات استان در سال آینده است که ادریسی به آن اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه پوشش جاده‌ای استان در زمینه تلفن همراه نامناسب است، قرار شده اکیپی از وزارتخانه برای پایش پوشش جاده ای اقدام کنند و پس از جمع بندی، سال آینده، تامین اعتبار لازم و زیر پوشش قرار دادن جاده‌ها در دستور کار قرار گیرد.

راه‌اندازی ۳۱ سایت جدید تلفن همراه در استان در سال جاری

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به اقدامات انجام شده در سال جاری اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی ۲۰ سایت جدید پوشش تلفن همراه توسط اپراتورهای ایرانسل و همراه اول و راه اندازی ۱۱ سایت جدید صوت و دیتا توسط شرکت های‌وب از جمله این اقدامات است.

ادریسی اضافه کرد: امسال در حوزه زیرساخت، ۶۴۰ گیگابایت پهنای باند داخلی در ۶ شهرستان سنندج، دیواندره، بانه، کامیاران، مریوان و سقز نصب و راه اندازی شد، ضمن اینکه افزایش ظرفیت انتقال در شرکت زیرساخت در سقز و سنندج و خرید زمین برای ساخت پایانه فیبرنوری شهرستان کامیاران از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است.

وی اظهار داشت: در حوزه پست هم در سال جاری، ترافیک صادره نسبت به سال قبل ۲۱ درصد، وارده ۱۱ درصد و ترافیک تجارت الکترونیک ۹۵ درصد رشد داشت و هشت دستگاه پراید وانت هم به ناوگان پستی استان اضافه شد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به پرداخت تسهیلات حمایتی حوزه آی سی تی در قالب اشتغال پایدار روستایی به ۵۶ طرح با اعتبار ۵۷ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: امسال ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات مربوط به بند ب تبصره ۱۸ به چهار طرح پرداخت شد.

برگزاری سه دوره مهارت آموزی نیروهای مسلح در زمینه تجارت الکترونیک به ۱۱۲ هنر آموز به مدت ۲ هزار و ۹۱۲ ساعت، صدور ۳۳ مورد پروانه دفاتر پیشخوان شهری و ۱۲ مورد دفتر آی سی تی روستایی، از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است که ادریسی به آن اشاره کرد.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز