دومین روز از کنگره ملی «مصلح شرق» با حضور وزرای علوم و فرهنگ در اسدآباد آغاز شد


دومین روز از کنگره ملی «مصلح شرق» با حضور وزرای  علوم و فرهنگ در اسدآباد آغاز شد

همدان- ایرنا- دومین روز کنگره ملی «مصلح شرق» برای بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی با عنوان روز پایانی و اختتامیه همایش صبح امروز(پنج‌شنبه) با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم، تحقیقات و فناوری، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان در شهرستان اسدآباد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، امام جمعه اسدآباد در این کنگره گفت: بیداری مملکت های اسلامی از برکات وجودی جمال الدین اسدآبادی این مبارز خستگی ناپذیر بود که بزرگترین درد بشری را استکبار جهانی دانست و با آن مبارزه کرد.

حجت الاسلام «سیدموسی حسینی مجد» افزود: سید جمال الدین اسدآبادی به مثابه یک آینده پژوه و آینده نگار مسیر بیداری اسلامی را ترسیم کرد و مانند یک رهبر بزرگ به سمفونی بیداری اسلامی و تلاش های آیندگان جهت داد.

وی با قدردانی از مسئولان برگزاری این کنگره خاطرنشان کرد: سید جمال الدین اسدآبادی جنس بیداری اسلامی را وارد مرحله تمدن سازی کرد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این کنگره ملی گفت: امروز اسدآباد شاهد اتفاق بزرگ و تاریخی است و روح بلند سید جمال ناظر بر این کنگره است.

«کیومرث سرمدی» افزود: سید جمال الدین اسدآبادی به عنوان طبیب حاذق و درد آشنا در تاریخ شناخته شده، که دردهای جامعه را شناخته و مداوا کرده است.

دومین روز از کنگره ملی «مصلح شرق» با حضور وزرای  علوم و فرهنگ در اسدآباد آغاز شد

وی ادامه داد: امام راحل راه سید جمال الدین اسدآبادی را تکمیل کرد و امروز همه از انقلاب اسلامی این محصول مبارک بهره می بریم.

کنگره ملی مصلح شهر روز گذشته در شهرستان اسدآباد با حضور سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور آغاز شد.

دومین روز از کنگره ملی «مصلح شرق» با حضور وزرای  علوم و فرهنگ در اسدآباد آغاز شد

معاون پارلمانی رییس جمهور در این آیین گفت: انقلاب اسلامی از تجارب حرکت سیدجمال، انقلاب مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت استفاده کرد و مسیر درست را با همراهی مردم پیدا کرده و بدون نیاز به مبارزه مسلحانه، رژیم مورد حمایت آمریکا و اروپا را ساقط کرد.

حسینی، سیدجمال الدین اسدآبادی را انسانی شجاع و جسور دانست که با سفرهای خستگی ناپذیر به اقصی نقاط جهان ندای اتحاد و آزادی ملت‌های مسلمان را سر داد.

وی از نشریه «عروه الوثقی» به عنوان اثر برجسته این منادی آزادی یاد کرد و افزود: این نشریه نقش مهمی در روشنگری ملت‌ها داشت که کشورهای انگلیس و فرانسه آن را برنتابیدند و انتشار آن را متوقف کردند.

حسینی، استبداد ستیزی و استعمارگریزی سیدجمال الدین اسدآبادی را الگویی کامل و بی نقص برای ملت ایران دانست و گفت: «تفرقه بینداز و حکومت کن» شعار اروپایی هاست اما سیدجمال نقطه مخالف این شعار را فریاد می زد تا روح جهاد و مبارزه در مسلمانان بیدار شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور همچنین از بنای یادبود سیدجمال الدین اسدآبادی بازدید و بر تقویت پژوهش و تحقیق در باب سیدجمال شناسی تاکید کرد.

دومین روز از کنگره ملی «مصلح شرق» با حضور وزرای  علوم و فرهنگ در اسدآباد آغاز شد

به گزارش ایرنا، روز ۱۸ اسفند سالروز شهادت سیدجمال الدین اسدآبادی در تقویم کشور به نام روز «بیداری اسلامی» نامگذاری شده است.

سیدجمال‌الدین اسدآبادی در سال ۱۲۱۷هجری شمسی در اسدآباد دیده به جهان گشود و در ۱۸ اسفند ۱۲۷۵ در استانبول به شهادت رسید؛ او اندیشمند سیاسی و مبلغ اندیشه اتحاد اسلام و اولین متفکر مدرن و فعال اجتماعی بود که نسبت به بیماری‌های اجتماعی جوامع مسلمان و ضعف‌های موجود در آن هشدار داد و در مقابل قدرت‌های غربی اسلام گرائی را تبلیغ کرد و تأثیر او بر کشورهای اسلامی، مخصوصا افغانستان، ایران و مصر شایان توجه است.

کنگره ۲ روزه «مصلح شرق» در شهر اسدآباد به عنوان زادگاه سید جمال الدین اسدآبادی برگزار شد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


70 عکس صبح بخیر انگیزشی با جملات مثبت و امید بخش