3500 میلیارد ریال برای نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان مصوب شد


3500 میلیارد ریال برای نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان مصوب شد

بندرعباس- ایرنا- رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سه هزار و 500 میلیارد ریال برای نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان مصوب شده که در صورت تخصیص سال آینده شاهد تحولات خوبی در مدرسه سازی این استان خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، مهراله رخشانی مهر روز چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد قشم افزود: برآورد هزینه مدرسه سازی در منطقه محروم سیستان و بلوچستان حدود یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است که این میزان در هرمزگان حدود ۲ برابر افزایش داشته داشت.
وی بیان داشت: در راستای محرومیت زدایی از مدارس در مناطق محروم تجربه خوبی با قرارگاه سیستان و بلوچستان داشته ایم، به طوری که با هزینه ۴۰ میلیون ریال به ازای هر مترمربع و با یک سوم هزینه با سرعت و کیفیت احداث و بازسازی مدارس در آن استان پیش رفت.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهارداشت: دیوان محاسبات، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بنیاد برکت کمک کرده تا قرارگاه مدینه منوره حدود ۳۷۰ کلاس درس در سال ۱۴۰۰ در سیستان و بلوچستان احداث و بازسازی نماید.
رخشانی مهر با بیان اینکه علاقمند به همکاری قرارگاه مدینه منوره در بازسازی و احداث مدارس در استان هرمزگان نیز هستیم،ابرازداشت: تاکیدمان بر این است که در مناطق سخت گذر مدارس با سرعت احداث و بازسازی شود.
وی با تاکید بر اینکه از سپاه، مناطق آزاد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) انتظار می رود به ساخت مدرسه کمک کنند، خاطرنشان کرد: این نهادها همیشه نگاه مثبتی به حوزه ساخت مدارس داشته اند.
وی ابرازداشت: اگر تفاهم نامه ای منعقد و تقسیم کار صورت گیرد، می توان امیدوار بود که سرانه فضای آموزشی در قشم افزایش یابد.
رخشانی با اعلام اینکه در سالجاری از محل اعتبارات ملی ۶۰۰ میلیارد ریال برای مدرسه سازی در جزیره قشم هزینه شده است، اظهارداشت: برای تکمیل پروژه های نیمه تمام این شهرستان حدود یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال نیاز است.
وی در پایان ضمن ابراز امیدواری در روند پرشتاب مدرسه سازی در کشور تصریح کرد: طی تفاهم نامه ایی با مشارکت قرارگاه مدینه منوره منطقه آزاد قشم و سازمان نوسازی مدارس کشور در مجموع ۴۸ کلاس درس در قشم احداث می شود.
در این سفر یکروزه به قشم که در جهت رصد و بررسی مدارس تخریبی شهرستان قشم در جهت محرومیت زدایی صورت گرفت، سرهنگ برحخت مسوول قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرهنگ اسکندری نسب معاون هماهنگ کننده قرار گاه مدینه منوره جنوب کشور در هرمزگان، رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، سیدفخرالدین هاشمی مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان و محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان؛ رییس سازمان نوسازی مدارس کشور را همراهی می کردند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) گنبد سرخ مراغه، یادگاری معماری سبک آذری