طرح هادی تعدادی از روستاهای اردبیل بازنگری می‌شود


طرح هادی تعدادی از روستاهای اردبیل بازنگری می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل از بازنگری اجرای طرح هادی در تعدادی از روستاهای این استان خبرداد.

فرهاد سبحانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرای این طرح در روستاهای تقی دیزج، شهریور، حسن باروق و مادیه به تصویب نهایی رسیده و بازنگری طرح‌های هادی روستاهای شهرستان نمین نیز مورد بررسی و تصویب واقع شد که روستاهای میرزانق و پته‌خور از جمله آنهاست.

وی بازنگری طرح هادی روستاهایی را که طرح آنها بیش از ۱۰ سال پیش تهیه شده است، ضروری خواند و گفت: تاکنون بازنگری بیش از ۲۵۰ طرح هادی روستایی استان اردبیل انجام شده و بازنگری ۶۵ روستای دیگر نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در مجموع امسال طرح هادی ۲۹۰ روستای استان با پیش‌بینی اعتبار یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

وی با اشاره به نیاز بالای اعتباری برای اجرای طرح‌های هادی روستایی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در زمینه تعداد و کیفیت اجرای طرح هادی روستایی در مقایسه با سایر استان‌های کشور در رتبه ممتاز قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به مطالعه و تهیه طرح هادی برای یک هزار و ۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان افزود: علاوه بر این تعداد، طرح هادی برای ۱۸۰ روستای زیر ۲۰ خانوار استان نیز تهیه شده است.

بر اساس آمارهای موجود، از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در هزار و ۸۵۹ روستا سکونت دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ دشت لاله روستای بیجق مشکین شهر