نوبت دوم عملیات ایمن سازی فلج اطفال در کیش آغاز شد


نوبت دوم عملیات ایمن سازی فلج اطفال در کیش آغاز شد

کیش - ایرنا - رییس مرکز توسعه کیش گفت: نوبت دوم عملیات ایمن سازی فلج اطفال ویژه کودکان زیر پنج سال جهت پوشش چهار هزار و 623 کودک آغاز شد.

محمدرضا رضانیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طرح عملیات ایمن سازی فلج اطفال ویژه کودکان زیر پنج سال به مدت چهار روز اجرا می شود اظهار داشت: والدین دارای فرزند متولد ۲۵ دی ۱۳۹۵ و قبل از آن می توانند از ۱۴ تا ۱۷ اسفند در نوبت صبح از ساعت ۸ تا ۱۴ و نوبت عصر از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ برای واکسیناسیون به مراکز بهداشت در مراجعه کنند.

وی افزود: در این طرح چهار هزار و ۶۲۳ کودک شامل چهار هزار و ۴۴۴ کودک ایرانی و ۱۷۹ کودک اتباع خارجی ساکن در جزیره مشمول مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال هستند فرایند واکسیناسیون در ۶ مرکز انجام می شود.

رضانیا گفت: مرکز بهداشتی درمانی بوعلی واقع در منطقه صفین، پایگاه بهداشتی صدف واقع در میدان ساحل، کلینیک امام رضا (ع) واقع در منطقه صدف در سه در نوبت صبح و عصر و پایگاه بهداشتی شهرک سحر، کلینیک شهید ستاری واقع در پایگاه هوایی و مرکز تجمیعی واکسیناسیون هر سه در نوبت صبح ایمن سازی کودکان برابر ویروس فلج اطفال را انجام می شود.

رییس‌ مرکزتوسعه سلامت کیش گفت: در مرحله اول واکسیناسیون فلج اطفال از هفت هزار و ۷۱۵ خانوار شامل هفت هزار و ۴۶۳ خانوار ایرانی و ۲۵۲خانوار غیر ایرانی بازدید شد که در این بازدیدها ۲ هزار و ۴۱۹ کودک زیر پنج سال ایرانی و ۸۹ کودک غیرایرانی واکسینه شدند.

در استان هرمزگان ۲۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال مشمول اجرای این طرح هستند؛ بیماری فلج اطفال بیماری است که بیشتر کودکان زیر ۱۵ سال را مبتلا می نماید این ویروس سیستم عصبی نخاعی را مبتلا و فرد را تا پایان عمر فلج می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی