زمین‌لرزه چهار و 2 دهم ریشتری بندر مقام در هرمزگان را لرزاند


زمین‌لرزه چهار و 2 دهم ریشتری بندر مقام در هرمزگان را لرزاند

بندرعباس - ایرنا - براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک، دانشگاه تهران زمین‌ لرزه‌ای به بزرگی چهار و 2 دهم ریشتر بندر مقام در شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان را در ساعت 14 و 16 دقیقه و 13 ثانیه لرزاند.

به گزارشی ایرنا،این زمین‌لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در فاصله ۲۲ کیلومتری بندرمقام، ۳۰ کیلومتری پارسیان هرمزگان و ۳۳ کیلومتری لامرد استان فارس رخ داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس بررسی های دهیاران و تیم‌های ارزیاب اعزامی به روستاهای اطراف کانون زمین‌لرزه تا کنون اثر مخاطره آمیزی رخ نداده است.

مختار سلحشور ادامه داد: مرکز کنترل عملیات این جمعیت و نیروهای عملیاتی به صورت ۲۴ ساعته آماده هستند تا در صورت نیاز نسبت به امدادرسانی احتمالی و خدمت‌دهی اقدام کنند.

بندر مقام از توابع شهرستان بندرلنگه در فاصله ۳۶۰ کیلومتری غرب بندرعباس و در کرانه‌های خلیج فارس واقع است.

شایان ذکر است در ۲۳ آبانماه امسال ۲ زلزله بزرگ ۶.۴ و۶.۳ ریشتری در روستاهای بخش فین بندرعباس رخ داد که هرچند تلفات انسانی کمی داشت ولی خسارت های مالی فراوانی در روستاها حدود ۳ هزار و ۱۰۱واحد احداثی و یک هزارو۶۰۰ واحد تعمیری و شهری ۵۸۲ واحد مسکونی تعمیری کارشناسی و اطلاعات خانوارها در سیستم ثبت شد که نیاز به ساخت و ساز دارد و در این زمینه نهادهای امدادی و خدماتی و حتی صنایع استان با همکاری بنیاد مسکن در حال ساخت این واحدها هستند و دراین زمینه معاون عمرانی استانداری مامور شده که به طور شبانه‌روزی براین امور نظارت کند.

در جریان این زلزله با دستور حضرت آیت الله رییسی، بلافاصله معاون اول رییس جمهوری به همران وزرای نیرو و بهداشت و درمان به هرمزگان سفر کردند و پس از آن معاون اقتصادی رییس جمهوری از محل زلزله بازدید کرده و تصمیم های خوبی برای رفع مشکل مردم گرفته شد.

احداث، بازسازی و تعمیر منازل آسیب دیده، جبران خسارت دامداران آسیب دیده از زلزله، راه‌اندازی بنگاه های کوچک به منظور تامین اشتغال مردم با کمک بنیاد برکت، احداث سوله بحران، راه‌اندازی پایگاه های امداد روستایی، تعمیر مدارس آسیب دیده، کمک به توسعه امکانات درمانی و افزایش تخت های بیمارستانی از جمله مصوبات مهم سفر محمد مخبر به هرمزگان بود.

در حال حاضر روستاهای بخش فین بندرعباس شامل «رضوان»، «ذرتو»، «کوه سیاه»، «گیشان غربی و شرقی»، «آب بالا و آب پایین»، «آب شیرین بالا و آب شیرین پایین»، «مزرا بالا و پایین» و «سیاهو» بیشترین آسیب از زلزله دیده اند که با مدیریت وی تلاش برای آواربرداری و بازسازی در این مناطق با حضور جهادی نیروهای بسیج، سپاه، استانداری، هلال احمر، بنیاد مسکن و دیگر ارگان ها انجام شده و در حال ساخت مسکن هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا