امام جمعه: درختان مضر قشم با درختان مثمر جایگزین شود


امام جمعه: درختان مضر قشم با درختان مثمر جایگزین شود

قشم-ایرنا- امام جمعه قشم گفت: درختان باید متناسب با فرهنگ و آب و هوای قشم باشد و در این راستا درختانی که برای زندگانی مردم ضرر دارد باید با درختان مثمر مانند نخل و درختان مرکبات سازگار جایگزین شود.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قشم افزود: در معماری و نمای ساختمان‌ های قشم نیز باید فرهنگ بومی در نظر گرفته شود و تمام فعالیت‌های این شهرستان باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی ادامه داد: مردم مومن قشم مهمان نواز و مهربان و دارای فرهنگ عفاف و حیا هستند و هنجار شکنی در این زمینه را بر نمی‌تابند.

امام جمعه قشم تصریح کرد: برگزاری موسیقی حرام به طور زنده در فضاهای فرهنگی، تفریح‌گاه‌ها، رستوران‌ها و غیر آن، باعث گلایه و شکایت مردم جزیره قشم شده است.

وی در ادامه با اشاره به فرهنگ قرض الحسنه در اسلام گفت: هر مسجد باید صندوقی داشته باشد و در بانک حسابی داشته باشد تا بتواند سنت قرض الحسنه را در محله خود احیا کند.

حاجبی در ادامه با تبریک اعیاد شعبانیه ادامه داد: پاسداران و جانبازان در دفاع از وطن، اسلام و انقلاب از جان و مال خود گذشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شهید قاسم سلیمانی، پاسدار تراز انقلاب است که باید الگوی تمام پاسداران باشد.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | استوری بمب محمدرضا گلزار؛ نگاه عمیق آقای بازیگر به روبرتو کارلوس در کنارش!