کلم دلمه /دلمه کلم برگ


کلم دلمه /دلمه کلم برگ

دلمه کلم برگ، یک از خوشمزه ترین انواع دلمه است. این دلمه خوشمزه را می توان با چاشنی ترش یا ملس تهیه کرد. همان طور که می دانید در طبخ دلمه از ترکیب برنج و گوشت و انواع سبزی معطر استفاده می شود

کلم دلمه /دلمه کلم برگ

مواد لازم

کلم برگ یک عدد
پیاز سه تا چهار عدد
سبزی دلمه خرد شده( تره، جعفری، گشنیز، شوید، ترخان و نعنا ) یک پیمانه
گوشت چرخکــرده 500 گــرم
برنج آبکش شده یک و نیم پیمانه
لپه پخته شده نصف پیمانه
سرکه یک چهارم پیمانه
شکر: یک چهارم پیمانه
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
رب گوجه فرنگی

طرز تهیه

برای طبخ کلم دلمه ابتدا آب را در قابلمه ریخته روی حرارت قرار داده تا به جوش آید. قسمت سفت ساقه روی کلم را با چاقو جدا کنید. کلم را به صورت درسته در آب جوش قرار داده تا کمی بجوشد به کمک دو کفگیر برگ‌های کلم را دانه دانه جدا کنید. کمی که ساقه برگ‌ها نرم شد از قابلمه در آورید به همین ترتیب تا انتها برگ‌ها را جدا کنید.

دو عدد از پیازها را سرخ کرده، گوشت را به آن اضافه می‌نماییم و تفت می‌دهیم. رب گوجه ‌فرنگی را به آن افزوده و اجازه می‌دهیم تا سرخ شود.

نمک، فلفل و زردچوبه را به اندازه دلخواه افزوده،سپس برنج، لپه و سبزی را با این مواد مخلوط می‌کنیم. مواد فوق را داخل برگ کلم‌های پخته شده ریخته، می‌پیچیم و داخل قابلمه می‌گذاریم.

در ظرفی جداگانه دو عدد پیاز دیگر را تفت داده و یک تا دو قاشق رب گوجه‌فرنگی به آن اضافه می‌کنیم، سپس آب را می‌افزاییم، آب که به جوش آمد، آن را روی دلمه‌ ها می‌ریزیم. آب دلمه باید اندازه‌‌ای باشد که کمی روی دلمه‌‌ها را بپوشاند، در اواخر پخت شکر را در یک لیوان آب حل کرده و به همراه سرکه به دلمه‌ها اضافه می‌‌کنیم.
می شود از همین مواد داخل یک لایه پیاز ریخته و همراه کلم سرو کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع دلمه و کوفته

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صادق بوقی را بیشتر بشناسید ؟ / متن شعر آهنگی که می خواند چیست ؟! + فیلم