تکمیل فاز نخست احداث جاده معادن گیلانغرب تا تیرماه 1401


تکمیل فاز نخست احداث جاده معادن گیلانغرب تا تیرماه 1401

قصرشیرین- ایرنا- مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدن گفت: فاز اول احداث جاده معادن شهرستان گیلانغرب به طول 10 کیلومتر با اعتبار 30 میلیاردتومان در دست اقدام است و این عملیات تا تیرماه سال 1401 به پایان می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش دیودیده عصر پنجشنبه در نشست بررسی وضعیت معادن گیلانغرب و در جریان سفر به این شهرستان، افزود: هم‌اکنون هفت کیلومتر از جاده معادن گیلانغرب، عملیات زیرسازی انجام شده و درحال تکمیل پل‌های مسیر هستیم و سه کیلومتر نیز آماده آسفالت است.

رییس زیرساخت صنایع و معادن معدنی کشور گفت: پروژه جاده معادن شهرستان گیلانغرب در مجموع ۲۰ کیلومتر طول دارد.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب نیز برلزوم تکمیل احداث فاز نخست جاده معادن این شهرستان در زمان مقرر تاکید کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته موانع موجود در مسیر احداث جاده اعم از موضوعاتی نظیر منابع طبیعی و خط انتقال گاز مرتفع شده است.

حشمت رضایی افزود: برای پاکسازی برخی مسیرها نیز که احتمال وجود مواد منفجره باقیمانده از زمان جنگ درآن داده می شود با پیگیری های صورت گرفته در شرف رفع مشکل آن هستیم.

وی اظهار داشت: اعتبار لازم جهت احداث و روکش آسفالت محور ورودی گورسفید از توابع شهرستان گیلانغرب نیز تامین شده و به پروژه الحاق شده است.

شهرستان گیلانغرب با ۷۵ درصد ذخایر قیر طبیعی کشور و ۹۰ درصد ذخایر استان کرمانشاه و همچنین ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۱۰۰هزار تن از نقاط غنی این ماده معدنی به شمار می‌رود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل گرگ با نوشته های انگیزشی + متن های زیبا و انگیزشی