رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه معارفه شد


رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه معارفه شد

طی مراسمی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داروی کشور، قباد محمدی به عنوان رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه معرفی و از زحمات محمودرضا مرادی رئیس پیشین این دانشگاه قدردانی شد.

قباد محمدی رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این مراسم که امروز(پنجم اسفند) برگزار شد، به تشریح مهمترین برنامه های دانشگاه پرداخت و افزود: تلاش داریم از همه ظرفیت و پتانسیل های استان و کشور برای ارتقاء خدماتی که در دانشگاه ارائه می شود، استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه های متعددی برای حوزه های مختلف دانشگاه تدارک دیده، اعلام کرد: در حوزه شبکه بهداشت که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و از موفقیت های نظام محسوب می شود، مشکلاتی همچون فرسودگی تجهیزات و فضاها را داریم که نیاز به بهسازی و بازسازی دارند.

محمدی ادامه داد: در بحث واکسیناسیون کرونا هم تکمیل تزریق دوز سوم به جامعه هدف را در دستور کار قرار داریم.

وی به برنامه های پیش بینی شده در حوزه درمان اشاره کرد و گفت: در این حوزه هم موفقیت های خوبی طی سالهای اخیر داشته ایم و اکنون هم برنامه عدالت در برخورداری از خدمات درمانی را از روستاها تا مراکز شهرهای استان مورد توجه قرار داده ایم.

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در حوزه آموزش نیز برنامه هایی از قبل اجرا شده و در آینده هم تکمیل رشته های آموزشی را برای جلوگیری از مهاجرت دانشجویانمان به شهرهای دیگر را در برنامه خواهیم داشت.

وی با تاکید بر لزوم توسعه تجهیزات و اقلام دارویی و پزشکی در معاونت غذا و دارو، اعلام کرد: در حوزه تحقیقات هم در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کشور سرآمد است، با این وجود برنامه توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور را در دستور کار داریم.

محمدی برقراری نظم مالی، افزایش بهره وری و کارآمدی نیروهای انسانی را از دیگر برنامه های مورد توجه خود اعلام کرد و گفت: در حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی هم از آنجایی که حدود شش هزار دانشجو داریم و دشمن هم در حال حاضر در هجمه های فرهنگی روی این قشر تمرکز دارد، تقویت معنویت را با اجرایی برنامه های مختلف اجرا خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: درحوزه بین الملل هم بعد از تهران ما بیشترین دانشجویان خارجی را داریم و از سویی کرمانشاه استانی هم مرز با دو بخش کردنشین و عرب نشین کشور عراق است، لذا در این راستا به دنبال گرفتن مجوز راه اندازی دانشکده بین الملل هستیم.

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی در ادامه سخنانش بااشاره به گذشت دو سال از شروع بحران کرونا، اظهارکرد: طی این مدت همکاران دانشگاه علوم پزشکی خدمات زیادی به مردم ارائه دادند که قابل بیان کردن نیست.

محمدی به ابتلای تعدادی زیادی از مدافعان سلامت به بیماری کرونا طی این مدت اشاره کرد و گفت: تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در بین مدافعان سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیشتر از تعداد جمعیت آنها است که نشان می دهد برخی از آنها بیش از یک بار به این بیماری مبتلا شده اند.

وی ادامه داد: فداکاری و از خودگذشتگی مدافعان سلامت کرمانشاه در طول بحران کرونا در حالی است که کارانه آنها حدود هشت ماهی است پرداخت نشده و در تنگنا قرار دارند.

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به مشکلات برخی از اعضای هیات علمی این دانشگاه هم اشاره ای داشت و گفت: یک دسته از اعضای هیات علمی این امکان را دارند که در بیرون مطب داشته باشند، اما برخی از آنها نمی توانند و تنها باید در دانشگاه خدمت کنند و این درحالی است که تعرفه های دولتی که برای درمان به آنها پرداخت می شود بسیار پایین است و از سویی حق محرومیت از مطب هم به آنها داده نمی شود.

محمدی از نمایندگان استان در مجلس خواست در قانون بودجه سال 1401 مسئله محرومیت از مطب پزشکان را حل کنند.

پیش از این محمودرضا مرادی به مدت چهارسال و نیم ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را برعهده داشت.

قباد محمدی رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز پیش از این معاون غذا و داوری این دانشگاه بود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش عقرب در هفت سر اژدها کیست؟