تشریح دستاوردهای دفاع مقدس مصداق واقعی جهاد تبیین است


تشریح دستاوردهای دفاع مقدس مصداق واقعی جهاد تبیین است

اراک - ایرنا - مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تشریح دستاوردهای دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام مصداق جهاد تبیین است.

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی روز سه‌شنبه در نشست نویسندگان برتر تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان مرکزی و تجلیل از برگزیدگان سومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس گنجینه‌ای از حماسه‌های درخشان ملت ایران است و این فرهنگ ارزشمند در همه مقاطع و شرایط راهگشا و کارآمد است و در طول ۴۳ سال انقلاب هرکجا که از این فرهنگ استفاده شده موفقیت‌های بزرگ حاصل شده است.

وی ادامه داد: جلوگیری از تحریف و فراموشی فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جدید یک رسالت مهم است چرا که یکی از ابعاد جنگ نرم دشمنان فراموشی حماسه‌های ملت است و دفاع مقدس از جمله حماسه‌های هویت ساز است که همواره باید زنده باشد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، بیان کرد: تاریخ شفاهی یکی از روش‌های انتقال حماسه و وقایع است که سابقه طولانی در تاریخ دارد که در خصوص دفاع مقدس هدف تاریخ شفاهی تبیین صحیح فرهنگ دفاع مقدس و سیره ارزشمند شهدا و رزمندگان است.

سرهنگ پاسدار کریمی ادامه داد: تاریخ شفاهی یکی از مهمترین روش‌های موثر برای بهره‌برداری از گنج دفاع مقدس است و البته تحقق تولیدات محتوایی نیز باید رقم بخورد و امروز ظرفیت‌های فرهنگی و هنری باید تاریخ شفاهی را به فراورده‌های قابل استفاده تبدیل کند.

سرهنگ پاسدار کریمی با اشاره به ضرورت تحقق جهاد تبیین گفت: فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس با تاریخ شفاهی تحقق پیدا می‌کند و این مسئله اهمیت تاریخ شفاهی را می رساند.

در پایان این نشست از نویسندگان برتر سومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان مرکزی تجلیل به عمل آمد.

استان مرکزی هفت هزار و ۳۰۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز معلم مبارک به برادرم 1401 + عکس نوشته تبریک روز معلم به برادر